Sunday, October 23, 2011

5 pencetus momentum jatuhkan BN

5 pencetus momentum jatuhkan BN

Dalam ceramah Kelompok di UPU Taman Taufik Kaw Gopeng baru-baru ini (21 Okt) saya tertarik dengan beberapa kenyataan YB Dr Lee Boon Chye yang bersifat pridiktif, analisa ringkas bagaimana momentum kejatuhan BN boleh berlaku khususnya kejatuhan dan kerosakan UMNO.

1. UMNO overkill isu video seks yang menfitnah wajah Anwar. Pengedaran VCD lucah tanpa cencered di beberapa tempat menyebabkan pendudukan setempat mulai mengalami sindrom simpatisme walaupun UMNO tak pernah mengaku mereka yang menjadi dalang, rakyat masih tahu siapa musuh Anwar. Tak kan along pulak yang sengaja memburuh Anwar sebegitu.

2. Momentum BERSIH 2.0 msih terasa dan diteruskan oleh Suhaizan Kaiay and the Gang melalui siri berbalas kenyataan dalam SINAR dan penemuan baru keganjilan operasi SPR-UMNO.

3. Salah urus isu tuduhan Aziz Bari menghina raja. Simpatisme dikalangan mahasiswa, intelektual dan inteleginsia. Kes ini sama seperti penghijrahan golongan intelek professional apabila kes video VK Linggam terdedah.

4. Rosmah yang kini menjadi liability dalam UMNO-BN. Rosmah layak digelar ‘kawan’ oleh PR kerana banyak membantu meruntuhkan UMNO melalui sikap beliau yang dikenali ramai termasuk jentera UMNO.

5. Harga barang yang tidak akan turun selagi mana trend ekonomi gaya BN berlangsung. Bajet deficit, pergantungan suntikan Petronas, hutang melampaui had Akta Pinjaman 1959 dan trend tiris, suap sehingga harga sesuatu barang belain kerajaan menjadi mahal. Ini kunci utama sebenarnya rakyat bakal menolak lagi BN di beberapa negeri.

Muhammad Nuruddin Bashah

Ketua Penerangan DPPK Gopeng

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)