Sunday, February 28, 2016

GURU PASTI SUNGAI PETANI TEKAD PERTINGKAT PRESTASI CAPAI TAHP PENDIDIKAN KANAK-KANAK TERBAIK

GURU PASTI SUNGAI PETANI TEKAD PERTINGKAT PRESTASI CAPAI TAHP PENDIDIKAN KANAK-KANAK TERBAIK


SUNGAI PETANI - 27 Feb 2016

Guru PASTI perlu menjadi simbol dakwah dan akhlak Islam, demikian ditegaskan oleh Yang Dipertua PAS Kawasan Balik Pulau semasa berucap di Muktamar Tahunan majlis Guru PASTI Sungai Petani. PASTI Sungai Petani kini mencecah 30 buah PASTI dan memiliki 1000 pelajar merangkumi usia 4, 5 dan 6 tahun.

Muktamar tahunan yang berperanan memilih jawatankuasa baru MGP (Majlis Guru PASTI) tahun ini diadakan di D’Vista Hotel Sungai Petani dengan dirasmikan oleh Ustaz Zulkifli Jusoh Pengarah PASTI Negeri Kedah.

Ustaz Zulkifli mengingatkan betapa perlunya PASTI terus memacu kemajuan terutama dari aspek pengurusan, ketelitian dalam penyampaian intipati pelajaran, berusaha menanam akhklak mulia kepada kanak-kanak sebelum mereka berpindah ke sekolah rendah biasa.

“Produk PASTI yang lebih ribuan setiap tahun telah memberi kesan kepada sekolah sekitarnyakerana anak-anak PASTI memiliki kemahiran terutama dalam ilmu agama, bacaan Al Quran, asas 3 bahasa (Melayu, Inggeris, Arab) serta mampu memimpin solat berjemaah semasa darjah satu dan inilah compettive advantage yang ada pada PASTI serta telah mempengaruhi banyak pusat endidikan pra sekolah lain di Malaysia”, jelas Ustaz Zulkifli.

Dalam pemilihan semalam, Ustaz Habibon Bin Othman telah dipilih sebagai Pengerusi Majlis Guru-Guru PASTI Sungai Petani.

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)