Sunday, September 25, 2016

PEMUDA PAS SUNGAI PETANI TEKAD KEMPEN UNTUK RAIH SOKONGAN PINDAAN AKTA 355




Oleh : Muhammad Nuruddin Bashah
SUNGAI PETANI-25 SEPT 2016

Exco Dewan Pemuda PAS Sungai Petani menyatakan hasrat dan tekad akan berusaha menjalankan kempen dan advokasi untuk memahamkan masyarakat berkenaan rang Undang-Undang Pindaan akta 355 yang bakal di bawa oleh Presiden Parti itu bulan hadapan di Parlimen.

“Sehingga kini pihak kami telah bersama PAS Sungai Petani melaksanakan beberapa agenda memperomosi agenda ini yang bakal memberi manfaat kepada umat Islam iaitu memartabatkan Mahkamah Syariah. Kami bakal bersama Pemuda PAS Kedah menganjurkan Program Wacana Akta 355 di Emerald Puteri Hotel pada 1 oktober akan datang pada jam 8 malam yang bakal membariskan panel seperti Dato’ Che Abdullah Mat Nawi  Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Dr Balachandran Gopal Krishnan Ketua Penerangan Dewan Himpunan Penyokong PAS Pusat, Peguam Wan Rohimi Wan Daud JUHAM PAS Pusat serta Cikgu Haji Mohd Azmi abd Hamid Presiden Teras Pengupayaan Melayu dan program ini bterbuka kepada semua”, jelas Mohad Izzwan Ismail Ketua Pemuda PAS Sungai Petani.

Dewan Pemuda PAS bersama para imam, siak dan bila beberapa masji9d dan surau kini  juga giat mengumpul tandatangan untuk memorandum memohon YB Ahli parlimen Sungai Petrani agar bersama mendokong agenda yang bermandaat untuk umaah ini dan ianya bakal diserahkan pada minggu hadapan.

Pemuda Sungai Petani dalam mesyuarat khasnya semalam menetapkan program edaran risalah yang akan di adakan di beberapa lokasi pasar malam untuk memberi maklumat sebenar berkenaan agenda ini yang tidak sama sekali akan menimbulkan ketegangan kaum , hak beragam bagi kaum bukan Islam seperti yang digembar gempurkan.

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)