Monday, June 16, 2008

Rakyat Malaysia perlu cakna isu ISA

Yang Zalim WAJIB di hapuskan. Inilah prinsip kemanusiaan yang tersinar dalam setiap lubuk hati. Tidak mengira agama dan bangsa serta keturunan. Kelmarin Markaz Tarbiyyah PAS Pulau Pinang merakam sebuah program Kempen Bebaskab Tahanan 6 tahun dan semua Tahanan ISA anjuran GARAP (gabungan Rakyat Perihatin). GARAP adalah suatu ad hoc yang bekerjasama dengan Dewan Muslimat Kepala Batas, GMI, SUARAM dan sebagainya. Turut hadir ialah Syed Ibrahim (Pengerusi GMI), Puan Norlaila Othman (AJK GMI), wakil Bar Council, Suaram ( Tetapi saudari Shu Shui tidak dapat hadir kerana ada program di pulau), saudara Jamaludin (YDP JIM P.P), T.S Thanetheran (Koordinator Hindraf Pusat). Turut hadir meraikan perjuangan mulia ini ialah Al Fadhil Utaz Shuib ( Ketua Dewan Ulama’ PAS Pulau Pinang).

BN semakin terhimpin. Hegemoni kuasanya diperkukiuh melalui ISA. Benar seperti ucapan Ustazah Rahmah menyatakan bahawa manifesto BN SELAMAT, AMAN MAKMUR adalah hanya melalui ISA. BN Selamat kerana adanya ISA. Negara Aman kerana ada tangkapan-tangkapan tanpa bicara yang menyebabkan Amerika Syarikat bersangka baik dengan Malaysia. BN Makmur kerana mengaut untung melalui Petronas (belanjawan Petronas masih tidak dibentang kepada rakyat).

Amat tertarik dengan ucapan R.S Thanetheran, beliau mengaku PAS adalah parti yang memperjuang agama tidak akan berlaku zalim terhadap rakyat. Beliau berkata kaum India ramai menyertai Kelab Penyokong PAS dan menyokong PAS menjatuhkan BN. Hindraf hanya menuntut hak India bukan ingin menghapus Islam. Pertelagahan antara kaum direncanakan oleh BN. BN telah lama menghasut India agar takut dengan petugas PAS. Inilah yang didedahkan oleh Koordinator HINDRAF pusat ini.

R.S Thanetheran berkata, beberapa pemimpin HINDRAF ditangkap semasa dalam perjalanan ingin berjumpa dengan Yang Dipertuan Agong di Istana Negara. Sedangkan secara sinis kita melihat bahawa pelawat asing dapat hadir mengungjungi Agong kita sedangkan rakyat dipancut dengan gas pemedih mata.

Kepada Puan Norlaila Othman….kami penggerak Islam hanya mampu membuat sekadar yang mampu. Puan harus sabar dalam menentang kezaliman BN. Selepas BN menggunakan ISA secara wewenang kini, ramai pihak mula bekerjasama dengan parti politik yang telah lama memperjuang kezaliman ini. JIM, Hindraf, Suaram dan sebagainya kini sebaris dengan PAS. Mungkin ramai muslimat yang sebak tatkala Puan Norlaila menceritakan bagaimana hari suaminya akan dibebaskan pada 11 Jun minggu lepas, mereka menerima pula arahan baru daripada Hamid Albar (KDN) agar menyambung tempoh tahanan kepada 2 tahun lagi. Menjadikan tempoh hingga 8 tahun tahanan!!

Pada saya semua wakil rakyat Pakatan rakyat baik diperingkat kerajaan negeri mahupun kerajaan pusat perlu membawa perjuangan ISA dalam Dewan mahupun di khayalak ramai. Soalan berkaitan SA perlu ditanya dalam Dewan setiap kali persidangan agar menjadi tekanan kepada kerajaan. Berita baik mungkin bagi penyokong GMI. Pihak Human Right Switzeland telah membalas petition daripada Malaysia (6000 tandatangan) dengan memberi soalan berkenaan pancabulan hak asasi ini kepada kerajaan Malaysia. PM wajib menjawab dalam tempoh 90 hari…

Rakyat yang membaca tulisan ini….buatlah sesuatu…..yang muslim….iman anda tersinar hanya melalui anda ada sikap memusuhi akta zalim ini..ISA. Bertindaklah sesuatu.

Pendita Bitara
Jun 2008

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)