Friday, January 02, 2009

Demostrasi Anti Israel

Demostrasi anti Israel dilancarkan tadi di Masjid Kapitan Keling bertepatan selepas tamatnya ibadat solat Jumaat. Alhamdulillah, hari lahir saya hari ini (2 Januari) disambt dengan semangat anti zionist.

Sempat lagi saya berjumpa dengan Haji Rashid, Pengerusi Sekolah Al Itqan (rangkaian Musleh-JIM berhad), terutama memandangkan hari ini juga hari lahir beliau. (tahun lepas kami sambut bersama sambil bersihkan kabin kelas tingkatan 1).

Saya mengajak kawan serta sahabat saya untuk bersama menunjukkan sikap dan jati kita berhubung isu anti zionis yang bukan sekadar di mulut dan pada kertas kerja sahaja. Sepertimana saya kesal dengan sikap kerajaan Malaysia yang tida bersungguh dengan isu zionis, begitu juga kita perlu sedarkan sekeliling kita berkaitan isu maruah umat Islam ini. Saya beri SMS ayat An Nisa' 95 sebagai motivasi.

Sebelum itu saya solat Jumaat di Masjid USM. Bergetar dan bersemangat saya mendengar khutbah jumaat Dr Roslan ( School Physic).

Beliau berkhutbah dalam bahasa melayu dan inggeris mengingatkan umat ISlam akan cabaran Yahudi. Beliau menggesa pelajar arab yang hadir ke bumi USM ini agar tahu tujuan mereka untuk menjadi umat terpilih fda bukan sekadar bermain-main dan meneladani pemikiran barat semata-mata. Walaupun USM terdiri dariada cendiakawan sains aliran barat, USM juga memiliki pensyarah dan pengkaji
yang ditarbiah serta menjadi pentarbiah melalui jamaah-jamaah dan usrah-usrah di serata dunia. Bagi saya khutbah Dr Roslan tadi amat berkesan terurtama saranannya kepada mahasiswa untuk menggilap competetive advantages di kalangan umat demi berdaya saing dengan tamadun barat.

Saya berjumpa dengan sahabat saya Izzudin yang juga mengajar di sekolah Al Itqan. Beliau adalah ahli PAS Baling yang istiqamah. Moga beliau akan terus berada dalam orbit juang yang tidak kunjung malap ini.

Ramai juga aktivis sosial da agama yang saya jumpa antaranya Cikgu Azmi Teras, Abg Nizam, Abg Anuar dan Shamsul daripada SAM / Persatuan Ulama' PP, Ridwan daripada CAP dan ramai sahabat Unit Amal Balik Pulau. Mari bersama kita laungkan slogan anti Yahudi-Zionis.

Pendita Bitara
4.30 ptg 2 Januari 2008




Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)