Thursday, January 01, 2009

Tentera Merah bersama Skuad BADAR dan Operasi Sayangi Remaja 1


Tentera Merah Unit Amal Pulau Pinang bersama banyak peserta daripada NGO lain seperti Karisma, Persatuan Ulama', Angkatan Pemuda Pemudi Islam dan Jamaah Tabligh menyusun langkah ke Queensbay Pulau Pinang untuk mencari sasaran dakwah.

Ramai peserta yang menggunakan pelbagai teknik untuk memujuk remaja dan belia yang melakukan mungkar agar beredar. Tin-tin arak yang berselerak kelihatan di mana-mana. Ramai anak melayu Islam memakai cekak kepala yang berbentuk tanduk syaitan!

Lebih menarik apabila Ustaz Shahul Hamid turut hadir bersama anak didik di Pondok Darul Tahzibnya. Mereka bersama-sama tentera Unit Amal (Skuad BADAR) memberi kuliah dan ceramah perdana ringkas di tepi-tepi pantai. Cukup berkesan. Sahabat daripada tabligh turut bersama memberi tasykir dan bayan di tepi jalan-jalan.

Sahabat daripada kelompok mahasiswa turut menggunakan kaedah hikmah untuk memujuk remaja. Saudara Amir dan isterinya Teh Faridah iaitu aktivis dakwah lapangan (LANDAS) Kedah turut bersama menghulurkan bakti dan kepakaran.

Islam bersama pejuangNYA

Pendita Bitara
Unit Amal Balik Pulau






























No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)