Monday, February 09, 2009

Kerajaan pelbagai kaum, tinggal kenangan

Jika benar kerajaan BN naik semula, bermakna musnah sudah harapan rakyat Perak untuk memiliki kerajaan pelbagai kaum. BN bukan lagi barisan pelbagai ras, sebaliknya ia menjadi UMNO. UMNO secara mutlak. MCA dan MIC hanya tinggal nama.
UMNO kembali bermain perkauman. Mereka mula menjadi hero membela Raja sedangkan terlalu banyak kes penghinaan istana yang dilakukan oleh pemimpin UMNO.
UMNO berdemo serata negeri, menuntut agar Karpal disiasat, Nizar di ISAkan dan Anwar didakwa. Mereka berdemo secara 'tersenyum-senyum' sambil bertakbir walaupun kalimah Allahuakhbar bagi merteka hanya dalam solat sahaja.
Seorang Supervisor yang bekerja di bawah saya ada berkata, kemarahan rakyat kini semakin memuncak. Beliau berbangsa India dahulunya kuat menyokong MIC kini menjadi pengikut setia PKR malah ingin menyertai Kelab Penyokong PAS. Katanya orang India dan Cina bukan marahkan melayu dan sultan tetapi melayu di dalam UMNO dan Cina di dalam DAP yang korup. Bukan isu perkauman. Ini isu rampasan kuasa.
Terkejut saya apabila beliau katakan suatau hari selepas diajak ke sebuah masjid, beliau mendengar ceramah PAS dan mula tertarik dengan Kelab penyokong PAS. Beliau sedar PAS bhukan parti bangsa dan PAS tidaka kan memaksa India memeluk Islam apatahlagi mengganggu hak asasi mereka. Saya hanya tersenyum.
Zambry beria ingin menjadi pemimpin semua kaum, tetapi hakikatnya BN bukan wakil pelbagai kaum, BN adalah UMNO.

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)