Thursday, February 05, 2009

Rakyat Perak bersedia untuk PR semula.

3 Adun Perak lompat. Belum tau apa sebabnya. Kalau diikutkan teori azali UMNO sejak 1959 lagi, UMNO diajar ole penjajah bagaimana membeli calon lawannya. Duit, aset dan kuasa keselamatan menyebabakan merekn mampu memiliki calon melalui semangat by hook or by crook. Tidak hairan jika 2 adun dikatakan hilang tiba-tiba. 2 Adun berlainan kawasan boleh berpakat untuk hilang? Jika dahulu beberapa kalu adun Terengganu dan Kelantan 'hilang' kemudian secara tiba-tiba megaku keluar parti, tidak hairan jika hari ini juga sama kaedahnya.

SPR dengan pantas menyalahgunakan kuasa mengisytihar tiada pilihanraya. Menteri Besar Perak hari ini membuktikan pula bahawa beliau ada kuasa besar untuk menyelesaikan masalah ini. Kuasa beliau boleh membubarkan semua DUN. sekaligus semua calon dipilih semula agar dikalngan yang sihat dan kuat sahaja layak untuk bersaing dengan politik kotor ciptaan UMNO dan BN selama ini. Yang kurang kuat, silalah buat kerja di belakang tabir untuk membantu pembinaan kerajaan yang kukuh di Perak.

Saya macam biasa sekarang hanya mengamat dari jauh. Saya sekarang terpaksa bekerja malam. jadual hidup berubah dan sukar nak ikut perkembangan. Cuma hari ini akan bersama Jamaiy Perak membuat kenyataan akhbar berhubung isu ini dan posisi NGO-NGO Islam dalam isu besar ini. Pukul 5 mesyuarat Jamaiy pula di Masjid Tembok. Tadi sahabat-sahabat pemuda PAS Pulau Pinang bersms akan datang ke Ipoh untuk solat hajat. Pemuda PAS macam biasa....bersedia bila-bila masa untuk berjihad di bumi Perak. Jika ingin bermain api, lihat keputusan PR ini jika benar diadakan kelak.

Kesimpulan awal rakyat Perak ialah, jika di Pulau Pinang Permatang Pauh, undi di Parlimen itu meningkat lagi, malah PAS pula menang besar di Kuala Terengganu, ini menunjukkan rakyat berada dalam 1 arus besar iaitu arus menolak BN. Masakan 43 Adun itu tidak sedar atau mereka selama ini hanya beruzlah di Gua batu kapur Ipoh? Jika rakyat seluriuh negara mula menolak BN, mengapa tiba-tiba ada kes lompat parti. Malah Nasiruddin Adun Bota itu pun kelihatan depress dengan hanya membaca teks semasa diminta memberin komen mengapa menyertai UMNO semula? Rakyat menunggu PR. PR medan menghukum sesiapa yang 'ngelat'.

Pendita Bitara
Ipoh 2.37 p.m

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)