Tuesday, December 16, 2014

Anak Muda Simpor dan Alor Bemban bersama Qaryah anjur Sukaneka Rakyat



Anak Muda Simpor dan Alor Bemban bersama Qaryah anjur Sukaneka Rakyat
Oleh: Muhammad Nuruddin Bashah
SIMPOR - 14 Disember 2014
Kerjasama anak muda bersama pihak Kolej Komuniti Sungai Petani dan Qaryah Masjid Batu Simpor berjaya menganjurkan Sukaneka Rakyat Rakyat Qariah Masjid Batu Simpor pada 14 disember 2014 lalu.

Bertempat di Padang Awam Kampung Simpor berjaya menghimpun sejumlah besar penduduk tempatan penduduk Qariah dan ia suatu usaha untuk meningkatkan semangat motivasi baru terhadap gaya hidup bermasyarakat serta mengeratkan silaturahim dikalangan masyarakat kampung.

Saudara Hazlan bin Desa selaku pengarah program telah berucap menggalakan masyarakat supaya mengamalkan budaya hidup dengan lebih sihat serta menyeru supaya belia-belia supaya tidak terlibat dengan gejala sosial yang tidak sihat. Beliau juga mengajak penduduk kampung supaya sentiasa mengambil berat diantara satu sama lain.

Para penduduk kampung juga bersyukur kerana Kolej Komuniti Sungai Petani cukup aktif dan perihatin dengan progra kemasyarakatan dan menjadi pemangkin perlaksanaan program berfaedah untuk masyarakat tempatan.


Inilah rukun hidup dalam suasana desa yang penuh dengan nilai persaudaraan, kerjasama, gotong royong disamping dipupuk nilai keislaman dan syariah dalam bersukan dan bersuka ria.  







Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)