Wednesday, December 17, 2014

kenyatan media - Miss Tourism ARAH TUJU KERAJAAN KEDAH BN MENUJU NEGERI MAKSIAT



KENYATAAN MEDIA DEWAN PEMUDA PAS KEDAH

16 DISEMBER 2014

ARAH TUJU KERAJAAN KEDAH BN MENUJU NEGERI MAKSIAT


Dewan Pemuda Pas Kedah kesal dan menyelar keras tindakan mengutamakan maksiat atas nama laba dan keuntunga ekonomi yang dilaksanakan oleh kerajaan BN melalui program Miss Tourism di Langkawi. Walaupun Dato’ Mukhriz tidak berkaitan secara langsung dengan penganjuran ini, tetapi program maksiat yang mendapat sokongan padu kemnetrian Kebudayaan Dan Perlancongan ini pastilah mendapat kerjasama erat daripada pihak BN Kedah sebelum Langkawi dijadikan destinasi program berkenaan.


Kami juga menyokong kuat kenyataan Dewan Ulama PAS Negeri Kedah yang mengkritik penganjuran Miss Tourism International: Show Extravaganza di Berjaya Langkawi Resort, Pulau Langkawi pada 17 Disember kerana mencampuradukkan segala kegiatan maaruf atau kebaikan dengan aktiviti munkar.

Miss Tourism International adalah pertandingan ratu cantik antarabangsa tahunan yang dikendalikan oleh D 'Touch International Sdn Bhd Foundation. Peraduan ini bermula pada tahun 1994 di Kuching, Malaysia. Malaysia menjadi tuan rumah kepada Ratu Pelancongan Antarabangsa setiap tahun, kecuali pada tahun 2006 ia telah diadakan di luar Malaysia buat kali pertama, di Guangzhou, China.

Kami berasa kecewa kerana sebelum ini Menteri Besar Kedah baru cukup ghairah mengajurkan program berselawat, berzikir dan menjemput para habib mengumandangkan qasidah.

Malah Beliau juga kelihatan positif di mata rakyat apabila sanggup mendengar kuliah maghrib di beberap amasjid dan surau.

Adakah imej keagamaan ini hanya untuk meraih sokongan dan undi rakyat semata-mata.

Adakah dato’ Mukjriz hanya memperguna sentimen dan semangat primordialisme di kalangan rakyat berbangsa Melayu yang cendenrung kepada kebudayaan serta nilai keagamaan untuk kepentingan survival politik BN Kedah?


Tindak tanduk Menteri Besar Kedah ini mencerminkan betapa ‘arrogantnya’ UMNO dan BN melanggar fatwa-fatwa ulama’ berkenaan penganjuran majlis ratu cantik dan majlis maksiat.

Pada kami penganjuran program sebegini adalah sebagai sokongan Dato’ Mukhriz dengan saranan dan hasrat kerajaan BN Pusat seperti yang dinyatakan pada 10 November 2013 lalu, Perdana Menteri Dato’ Seri Najib menegaskan bahawa Kerajaan Pusat akan terus membangunkan industri pelancongan di pulau Langkawi "ke tahap lebih tinggi" dengan menjadikannya sebagai destinasi percutian dunia berkonsepkan nautika mewah.

Perdana Mneteri juga pernah berkata bahawa industri pelancongan di Langkawi perlu dibawa ke fasa seterusnya, dan ini memerlukan "beberapa pelabur besar dan jenama terkemuka" untuk menarik minat lebih ramai pelancong luar, termasuk yang berpendapatan tinggi.


Selain melanjutkan sambutan yang hangat kepada semua perwakilan ratu, Berjaya Langkawi Resort yang akan menjadi tuan rumah salah satu daripada Ratu Pelancongan Antarabangsa 2014 Extravaganza pada 17 Disember menyatakan bakal hadir penyertaan daripada 62 buah negara dari seluruh dunia. Acara ini akan berlangsung 23 hari bermula dari kedatangan para peserta di Malaysia pada 9 Disember dan akan diakhiri dengan pertabalan baru Ratu Pelancongan Antarabangsa 2014/2015 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di Presint 5, Putrajaya pada 31 Disember nanti.

Inilah kemuncak tahun 2014 yang ditutup dengan acara maksiat.

Berjaya Langkawi Resort juga menyatakan rasa adalah bangga kerana mendapat kerjasama pihak Kementerian Pelancongan & Kebudayaan dan Pelancongan Malaysia.


Meninggikan industri perlancongan menurut sifir parti sekular seperti UMNO adalah menambahkan elemen hiburan tanpa batasan termasuk berunsur ghairah, seksi dan sebagainya.

Langkawi telah sarat dengan gejala maksiat dari penjualan arak secara bebas, budaya tempata yang bercampur budaya liberal antarabangsa, kerosakan moral remaja dan kini hiburan melampau melalui program ratu cantik.

PAS bukan sahaja menentang pesta hiburan maksiat sebegini di Kedah malah konsisten di serta Malaysia kerana PAS komited dengan seruan menolak maksiat dan kemungkaran.

Selain disokong oleh Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia, antara penaja ‘gold’ program ini adalah :
1. Asia Universiti Metropolitan - Universiti Rasmi

2. Balai Seni Visual Negara - Galeri Seni Rasmi

3. Coronar - Rasmi Media Power House

4. Focus Point - Eyewear Rasmi Chain Store

Produk Penjagaan Kesihatan Rasmi -
5. GINTELL

6. Sogo KL - Rasmi Departmental Store

7. Pusat Pergigian Kuala Lumpur International - Pusat Penjagaan Pergigian Rasmi

8. KLIA 2 - Lapangan Terbang Rasmi

Hub Logistik Rasmi - 9. PKT Logistics Group

10. Putrajaya Pusat Konvensyen Antarabangsa - Dunia Rasmi Final Tempat

11. Putrajaya Marriott Hotel & Spa - Residence Rasmi

12. Upper East @ Tiger Lane - Gaya Hidup Official Home

  1. Watatime - jam tangan rasmi


Ahmad Tarmizi Sulaiman

Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)