Monday, June 22, 2009

Operasi Gerak Gempur Pendaftaran Pemilih di Pengkalan gate

Kelmarin 21 Jun 2009, saya bersama ahli PAS Cawangan Pengkalan Gate Gopeng telah mengadakan program Gempur Pendaftaran Pemilih untuk pilihanraya akan datang. Alhamdulillah dalam masa sehari telah hampir 20 nama berjaya didaftarkan. Program ini akan diadakan secara bulanan demi mencapai target 100% pengundi daftar bagi yang cukup umur di kampung Pengkalan Gate ini.

Tengahari pula pergi Majlis Tahlil Arwah di kampung itu juga. Walaupun hanya sertai cawangan dan belum menjadi karyah kampung itu, saya ingin rapat dan mengenali hati budi masyarakat kampung itu secara dekat.

Mengenali kampung ini bermula dengan cara saya menghadiri setiap kuliah Maghrib yang 'best' di Surau merangkap Sek Agama Rakyat kampung. Kampung ini kira 'clear' sebab penceramah semua pro PAS.

Setiap kali kuliah mesti ada kenduri nasik. Mereka suka berkenduri walaupun rata-rata hnaya bekerja berpendapatan rendah. saya selalu diraikan disini. Mereka suka orang muda hadir ke Surau. Mereka ramah walaupun saya bukan asal dari negeri Perak atau kampung itu sendiri.

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)