Monday, July 01, 2013

Radzi Zainon dan Pak On..kedua-duanya pemurah


30 Jun 2013- Alor Setar

Hari ini dalam kesibuka jadual harian saya, panggilan telefon yang tidak putus-putus saya terpaksa menyediakan masa saya untuk beliau insan yang amat berjasa dalam hidup saya. Saya hari ini menemani bapa yang kini berusia 77 tahun, aktivis PAS yang sedang sakit sesak nafas dan paru-paru berair . 

Beliau banyak memberi dorongan kpd saya dlm bidang politik sehingga berada pada tahap sekarang, seorang AJK Cawangan  yg sangat komited dan pemurah.

Sepanjang aktivisme beliau dalam parti, telah 2 kali Almarhum Dato Hj Fadzil Noor berceramah di rumah ayahanda saya ini. Panggilan jolokan beliau adalah  Pak On, jika buka gelanggang  sembang politik dengannya macam perbahasan dalam parlimen, silap-silap cawan kopi atas meja minum melambung akibat semangat berapi-apinya.
Kini beliau telah dimamah usia, mula diserang pelbagai penyakit,..kudrat sudah tiada, hanya semangat masih kuat ! Moga Allah memberi kekuatan kepadanya untuk terus mengharungi hidup di samping sokongan ibu yg juga separuh daya, anak-anak , menantu, cucu-cucu dan keluarga yg lain.


Beliau berkali-kali nasihat dan pesan kepada saya agar saya jalankan tugas Wakil Rakyat dengan baik, ramah dengan orang, jangan berkira sangat nak belanja kawan-kawan atau masyarakat minum sekali sekala dan cuba penuhi semua undangan masyarakat,...kenduri, kematian, kemalangan, dan apa sahaja yg boleh mendekati rakyat !


Katanya ADUN Anak Bukit, Dato Ir Amiruddin Hamzah adalah contoh terbaik dengan pelbagai usaha yg telah dilakukannya untuk mendekati masyarakat di DUN yg diwakilinya serta negeri Kedah umumnya. Sebab itu beliau boleh bertahan di DUN ini selama 3 penggal berturut-turut. Kata bapa saya, inilah baru pemimpin berjiwa rakyat !!

Al Faqir Ila Afwi Rabbi,
YB Radzi Zainon
ADUN Sungai Rapat 





Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)