Thursday, December 12, 2013

Jalanraya uzur di Kampung Teluk Pedang; YB Radzi turun padang


9 Disember 2013- Batu Gajah

oleh : Muhammad Nuruddin Bashah
(Redaksi Warta Sungai Rapat)
Perjuangan ADUN PAS Sungai Rapat YB Radzi cukup signifikan dengan pembelaan nasib rakyat di Kampung Teluk Pedang Batu Gajah. Malah pada tahun 2012 ADUN BN ketika itu Dato' Hamidah Osman terpaksa menynsing tangan turun menemui rakyat untuk operasi 'counter back' yang menerima kunjungan Radzi. 

Kg Teluk Pedang adalah sebuah kampung kecil dalam pentadbiran Ketua Kg Seri Jaya, dalam daerah Batu Gajah. Januari  2012 Ust Radzi telah "mempromosikan" kampung ini sebagai kampung yang masih ramai setinggan setelah wakil rakyat sebelum ini, Dato Hamidah Osman telah melaung retorik bahawa  DUN Sg. Rapat telah tiada setinggan.     Ini memaksa bekas wakil rakyat itu turun padang ke kampung ini setelah kenyataannya tentang setinggan sifar dapat disangkal oleh Skuad Basmi Setinggan yang diketuai Ust Radzi.   

Kini, YB Radzi Zainon yang telah dipilih oleh majoriti rakyat di DUN Sungai Rapat terus istiqamah melaksanakan tugas berkhidmat untuk rakyat termasuk turun ke kampung-kampung meninjau masalah yang dihadapi oleh rakyat dikampung.       

Jalan yang rosak ini bukan sekadar berlaku di satu tempat, tetapi hampir 15 lubang atau kerosakan di sepanjang jalan menuju Kg Teluk Pedang, dan jalan menuju ke Tanah Perkuburan Kg Seri Jaya sehingga Ladang Kinta Kellas.      YB  Radzi berharap Pejabat Daerah Batu Gajah melalui peruntukan Pembangunan Luar Bandar, (PLB) dapat membantu menyelesaikan masalah ini setelah dikemukakan aduan ini kepada mereka.








Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)