Tuesday, September 03, 2013

Flashmop Bantah Kenaikan Harga Minyak; Pemuda PAS Gopeng Turut Serta





Flashmop Bantah Kenaikan Harga Minyak; Pemuda PAS Gopeng Turut Serta
oleh : Muhammad Nuruddin Bashah

Simpang Pulai- 3 September 

Atas arahan Ketua Pemuda PAS Malaysia, seluruh jentara pemuda PAS mengadakan Flashmop hari ini berkenaan isu kenaikan harga minyak secara mendadak sebanyak RM 0.20.

Tidak ketinggalan juga DPPK Gopeng turut sama mengadakan aktiviti ekspres sikap dan pandangan secara aman ini di hadapan kewasan tol PLUS Simpang Pulai Ipoh.

Bermula jam 5 petang dengan play kad yang menampilkan ketidakpuashatian terhadap kenaikan harga minyak, suasana semakin meriah menjelang 6 petang kerana ada pemandu yang teruja memberhentikan kenderaan malah ramai yang membunyikan hon tanda sokongan.

Aktivis PAS berusia emas juga menyertai program ini memandangkan ia isu bersama, isu sejagat warganegara Malaysia tanpa mengira bangsa dan usia.

Program aman ini dianjur dengan penuh rasa tanggungjawab memandangkan Pemuda PAS Malaysia telah mengeluar arahan agar peserta :

a] jangan ganggu lalu lintas
b] jangan halang laluan masuk ke stesen minyak
c] jangan cetus dan layan provokasi.
d] jgn bawa apa - apa ditangan melainkan banner atau poster sahaja.

Polis kelihatan muncul pada saat kahir program dan ia menimbulkan rungutan di kalangan pemandu yang turut bersama berkempen.

Malah paling dikesali adalah sikap dolak dalik kerajaan yang menafikan kenaikan harga sebelum ini malah ada janji bahawa harga minyak tidak akan dinaikkan selepas PRU-13. Rakyat ternyata tertipu buat kesekian kalinya.









Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)