Sunday, March 09, 2008

SPR..buat onar lagi...

SPR buat onar lagi !!!

Selepas beberapa jam menunggu untuk proses pengiraan semula, Jentera PKR dan PAS hanya menerima layanan SPR pada pukul 12 tengahari ( 9 Mac 2008, menunggu daripada pukul 12 malam 8 Mac).

Keputusan yang diberi ialah, pengiraan Undi tidak sah lagi melainkan dibicara di dalam mahkamah. Pihak PKR bersetuju dan caranya ialah semua peti-peti undi di DUN (N-38,39,40) akan disimpan dalam lokap dan disimpan dalam peti besar. Para polis telah membawa beberapa buah peti besar untuk diteliti nilai keselamatannya oleh kami.

Secara tidak sengaja seorang wanita PKR tertendang bahagian bawah (tapak) peti besar itu dan ianya mudah pecah. Suasana terus riuh dengan sorakan jentera kerana penipuan yang cuba dilakukan oleh SPR. Ramai terus menyerbu SPR dan polis menyatakan bahawa ianya tidak adil dan mahukan peti besar yang lebih kuat. Kemarahan memnuncak. Polis tidak boleh berbuat apa-apa kerana Pulau Pinang BARISAN ALTERNATIF yang memerintah !!!! Jika dahulu pasti penyokong BA dihalau dan dipukul, tetapi kini mereka berfikir dua kali !! Hendk masuk ke dewan Kompleks itupun mereka hormat jika memakai tag Polling Agent and Counting Agent milik PAS atau PKR. Inilah hakikat kuasa apabila polis dilatih untuk menjadi alat kerajaan secara rakus.

Unit AMAL PAS terus menyediakan hardware yang berkaitan serta terus membaiki peti-peti besar berkenaan dan ditambah dengan adjustment untuk teguhkan rangka peti berkenaan.

Syabas rakyat balik Pulau !!!






Kanan: Saudara Sazali PAS Balik Pulau memberi penerangan kepada penyokong tentang sikap SPR dan menegaskan BA akan memerintah secara AMAN di Pulau Pinang !!

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)