Friday, March 23, 2012

GTP 1 Malaysia perbodohkan rakyat

GTP 1 Malaysia perbodohkan rakyat

Selepas menonton beberapa kali iklan GTP (Goverment Transformation Program) 1 malaysia yang ditayang oleh media televisyen setiap hari saya mendapati terdapat elemen double standard yang diamalkan oleh kerajaan dalam GTP tersebut.

Bagi iklan berkenaan usaha kerajaan untuk transformasi Negara agar memerangi rasuah kelihatan bahawa kerajaan BN hanya memperbodohkan rakyat malah meletakkan rakyat sebagai suatu kasta yang jauh ke bawah berbanding dengan kasta para elit UMNO.

Bayangkan dalam iklan berkenaan, kartun yang dipaparkan menampilkan kisah seolrang pekerja yang terpaksa merahsuah untuk mendapat tender (projek tertentu). Akibatnya selepas ditahan SPRM, nama si pekerja disenarai hitam oleh SPRM dalam laman sesawang SPRM sehingga menyebabkan si pekerja sukar mendapat lagi pekerjaan kerana telah mati kariernya kerana dosa rasuah yang telah dilakukan.

Adakah kaedah ssebegini diamalkan oleh Perdana Mneteri kita terhadap menteri cabinet UMNO/BN yang terlibat dengan rasuah?

Bagaimana Tan Sri Isa Samad disah bersalah rasuah oleh Disiplin UMNO pada pemilihan 2004, masih bertanding pemilihan 2009 dilantik menjadi calon Bagan Pinang 2009 atas alasan ianya pilihan rakyat tempatan?

Adakah kerajaan menganggp rakyat Bagan Pinang bodoh sehingga terpaksa memilih calon yang sepatutnya diblack list dalam web SPRM? Lebih terserlah double standard jelas dari iklan tersebut, si pekerja biasa yang rasuah akan mati kariernya sebaliknya si Menteri rasuah diberi peluang pula sebagai pengerusi Felda!

Muhammad Nuruddin Bashah

Unit Penerangan MTD Sg Rapat

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)