Bukan anggota PERKASA

Bukan anggota PERKASA

Saturday, July 30, 2011

Vide0 sehari dengan video 2 minggu, mana satu edited version?


Baca berita ini dahulu :

Rakaman video pada perhimpunan 9 Julai lalu yang dipaparkan oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) adalah rakaman yang sahih dan sah bertujuan mendedahkan situasi sebenar dan bukannya bermotifkan politik, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Sehubungan itu, Timbalan Perdana Menteri meminta rakyat supaya tidak tertipu dan terpedaya dengan dakyah parti pembangkang berhubung rakaman video oleh PDRM itu.

"Kita harus terima dengan yakin kredibiliti (video pihak polis itu), jangan kita yakin dengan video yang dipaparkan oleh media alternatif, dalam YouTube misalnya yang jelas banyak mengubah kandungan," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Bulan Pencegahan Jenayah Peringkat Kebangsaan 2011 di Melaka International Trade Centre (MITC), Ayer Keroh hari ini.

Turut hadir ialah Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam, Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Wira Abu Seman Yusop, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar dan Naib Pengerusi Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia Tan Sri Lee Lam Thye.

"Saya minta polis menyiarkan (video ini) di (stesen-stesen) televisyen, supaya rakyat boleh melihat dan menilai (berbanding siaran YouTube dan media alternatif)," katanya sambil mempertahankan rakaman video yang dikeluarkan oleh PDRM itu adalah tulen. - Mkini.

Baca komen mantap ini:
Aku tak nafikan malah aku yakin video yang polis siarkan tu memang video sebenar kejadian. Cumanya macam yang aku tulis sebelum ni, video tu tak membuktikan apa-apa.

Contohnya kes Mat Sabu dakwa dia dilanggar kereta polis, dalam video yang polis siarkan tu langsung tak nampak macamana motosikal yang Mat Sabu bonceng tu terbalik. Yang nampak cuma motosikal tu nampak macam langsung tak kena pajero hitam tapi dengan proton wira putih langsung tak nampak kena langgar atau tak.

Untuk kes kematian Allahyarham Baharuddin pulak, video yang polis tunjukkan tu langsung takdak imej apa yang terjadi kepada Allahyarham Baharuddin. Polis cuma menjawab tuduhan yang ambulan lambat sampai untuk bagi bantuan kepada Baharuddin sedangkan tuduhan utama adalah kematian Allahyarham Baharuddin mungkin sebab dibelasah polis sampai luka bibir, patah gigi dan patah 3 tulang rusuk.

Lagi satu, pihak polis cuma tayangkan 2 video saja dan Muhyiddin pulak sahkan video tu adalah tulin.

Yang pertama sekali sapa Muhyiddin untuk sahkan video yang polis siarkan tu tulin atau tak. Yang kedua, kalau pun video tu memang benar-benar tulin, video tu sebenarnya langsung tak menunjukkan yang polis tak gunakan kekerasan.

Kalaupun mungkin lepas ni polis akan tunjukkan layanan baik polis terutama kepada tahanan di Pulapol tapi tu pun tak boleh jadi bukti yang polis langsung tak gunakan kekerasan.

Macamana pula dengan video yang banyak bertebaran di youtube, facebook dan blog. Berpuluh video malah mungkin beratus video yang menunjukkan aksi kekerasan pihak polis. Takkan kut semua video tu diubah kandungan.

Kalau video yang banyak tu Muhyiddin kata diubah kandungan, lebih mudah lagi untuk kita percaya 2 video yang polis tayang tu yang diubah kandungan, tambahan pulak polis ambil masa 2 minggu baru ditayangkan sedangkan video yang menunjukkan kekerasan polis ada yang dipaparkan seawal malam Sabtu tu jugak, malah mungkin ada yang disiarkan petang tu jugak.

Macamana pulak dengan video yang ditayangkan oleh media antarabangsa? Takkan yang tu pun Mahyuddin nak rakyat Malaysia percaya diubah kandungan jugak?

Yang lawaknya pulak, macamana Muhyiddin senang-senang nak rakyat yakin dengan kredibiliti polis sedangkan dari awal lagi Ketua Polis Negara sendiri menipu bila dakwa cuma 6,000 orang saja yang hadir himpunan tu, satu dakwaan yang bukan saja tak logik malah boleh jugak kalau nak dianggap Ketua Polis Negara buat lawak yang cukup BANGANG.

Monday, July 18, 2011

8 tuntutan uzma BERSIH dibandingkan dengan Gotong Royong?

8 tuntutan uzma BERSIH dibandingkan dengan Gotong Royong?

Cukup galak media tajaan BN memperolok tuntutan BERSIH. Malah pada pandangan rakyat yang termakan dengan dkyah televisyen, BERSIH adalah kelompok pengacau yang tidak layaak berada dalam suasana masyarakat.

Dalam satu iklan yang dicanang dalam televisyen bahawa daripada menjadi kelompok pengacau, membawa sepanduk, terpekik terlolong adalah lebih baik menyertai kempen membersihkan kampong halaman.

Ya, seolah-olah rakyat diasuh bahawa berbanding menuntut BERSIH pilihanraya, adalah lebih baik rakyat membersihkan kampong dan halaman rumah! Adakah perbandingan sehina ini ingin diajar ke minda rakyat Malaysia?

Para jawatankuasa NGO serta parti politik yang bersama menyokong BERSIH tidak pernah mengeluar kenyataan bahawa kebersihan halaman rumah dan kampong itu tidak penting. Tetapi perlukah kempen bersihkan halaman rumah diutamakan di saat penipuan, pemalsuan identiti pengundi, media bera sebelah dan rasuah di hadapan mata? Adakah BN terus ingin menTADIKAkan minda rakyat Malaysia?

BERSIH digambarkan sebagai suatu perhimpunan dengan sepanduk dan terpekik terlolong dengan mengabaikan 8 tuntutan sebenar BERSIH. Jika rakyat sedar dan baca senarai 8 tuntutan BERSIH, mesti mereka tidak termakan kempen media BN yang membandingkan tuntutan uzma BERSIH dengan kempen kebersihan ala JKK kampong.

Media pengampu BN sanggup mengenepikan isu besar tuntutan BERSIH yang inginkan kesejahteraan rakyat melebihi tuntutan kebersihan halaman rumah semata-mata. Kebejatan, pengagihan IC kepada warga asing, rasuah, kempen yang tidak adil telah menjadi kenser dalam pilihanraya Malaysia berdekad lamanya. Rakyat bukan sahaja tidak sedar, malah ingin diperbodohkan pula agar mereka tidak bangkit mengartikulasikan kesihatan minda mereka. Rakyat Malaysia tidak sedar di saat Singapura menghimpun para ilmuwan dan tenokrat menjadi warganegara mereka, Malaysia sibuk pula mewarganegarakan kaum asing yang sanggup mengundi pemerintah semata-mata. Celik mata dan lihat mengapa iklan sebegitu dihebahkan media.

Muhammad Nuruddin Bashah

Ketua penerangan DPPK Gopeng


Saturday, July 16, 2011

Queen pun jelek nak sambut penzalim.

Dalam banyak-banyak gambar tentang paranoid BERSIH, saya tertarik dengan gambar ini. Seingat saya Ratu Britain ini tidak pernah memakai baju selain warna putih. Jarang baginda memakai baju kuning sebegini.

Di luar sana, rakyat Malaysia dan Britain memegang sepanduk BERSIH...menyambut Perdana Menteri ini. Silalah jangan membazir wang kerajaan berjalan ke sana jika malu yang ingin dicari.

Friday, July 15, 2011

Petugas penerangan bangkitkan kesedaran rakyat mengenal BERSIH

Petugas penerangan bangkitkan kesedaran rakyat mengenal BERSIH

'Bersih' bakal menjadi suara keramat pilihanraya kali ini, menggantikan seruan 'Makkal Sakti' semasa pilihanraya lepas.

Malah agak menguntungkan apabila Matthias Chang, bekas SU Politik Dr Mahathir berkata, 40% pengundi atas pagar sedang menolak BN apabila melihat keganasan polis. Malah, BN memerlukan 10 bulan untuk memperbaiki persepsi rakyat. Penasihat APCO Najib gagal memberi nasihat bagi menangani kebangkitan aman rakyat berdasarkan adat sopan ketimuran, sebaliknya mewariskan nasihat penguatkuasaan ala Israel.

UMNO diramalkan akan keseorangan dalam BN pada masa akan datang memandangkan MIC, MCA dan Gerakan tidak menunjukkan kepedulian dalam isu ini. Mereka hanya boleh memperkuda mengharapkan NGO seperti PERKASA untuk menyemarakkan politik perkauman yang diperjuangkan sejak zaman penjajahan.

Namun begitu, ia bukan alasan untuk petugas penerangan berdiam diri. Para petugas penerangan PAS dan Pakatan Rakyat perlu memainkan peranan aktif dan efisyen untuk menyemarakkan momentum benci terhadap keganasan Polis-BN.

Rata-rata bersetuju bahawa persepsi rakyat mulai berlainan dengan retorik dan propaganda BN terhadap BERSIH apabila rakyat yang tidak hadir ke perhimpunan mampu menyaksikan video yang dirakam oleh para blogger, wartawan TV Selangor dan Al Jazeera yang kini tersebar luas ke serata dunia.

Video serta koleksi gambar dalam blog-blog tertentu kini menjadi ‘senjata makan tuan’ kepada BN.

Youtube kini menjadi nadi penyebaran maklumat penerangan yang kian ampuh dan berkesan. Terlalu ramai rakyat yang kini terkesan apabila menonton melalui web bebas ini.

Para petugas penerangan perlu memastikan para penggerak pilihanraya mengaktifkan blog peribadi dan memasukkan video keganasan tersebut dalam blog mereka. Malah facebook perlu dimainkan secara optima dalam usaha menyebarluas video tersebut. Kempen sehari 5 minit untuk anda menulis sesuatu berkenaan BERSIH dan kebangkitan rakyat mampu melonjak kesedaran umpama kesedaran Timur Tengah walaupun wadah perjuangan adalah tidak sama (mengambil jalan aman).

Pastikan juga cetakan dalam bentuk CD boleh dilakukan untuk edaran ke kawasan tanpa akses internet.

Jadikan satu hari satu ‘shout’ berkenaan BERSIH dan tuntutan keramatnya dalam twitter dan facebook para ahli dan penggerak pilihanraya. Inilah tugas kita anggota penerangan mencipta badai besar akibat kesilapan BN menangani permintaan ikhlas rakyat melalui BERSIH.


Muhammad Nuruddin Bashah

Ketua Penerangan DPPK Gopeng 2011

Sunday, July 10, 2011

BERSIH 2.0 : Video mangsa PDRM

Liputan Al jazeera sempena BERSIH 2.0

BERSIH 2.0 : Rakyat masih bincang isu perut?

Disiar dalam harakah 15-17 Julai 2011

BERSIH 2.0 : Rakyat masih bincang isu perut?

Rakyat Malaysia cuba dididik ala-ala haiwan ternak apabila soal untung, perut dan periuk nasi dibangkit dan digembar- gemburkan untuk menggambarkan betapa himpunan ribuan rakyat untuk BERSIH kali ini cukup merosakkan ekonomi negara.

Lebih lucu, peniaga sekitar masjid Jamek, Puduraya dan Masjid India juga menutup kedai berhari-hari sepanjang Raya Cina dan Raya Puasa tanpa rasa rugi. Inikan pula hanya menutup kedai separuh hari? Sumber kuat menyatakan, pada sebelah petang dan malam, gerai yang berani membuka jualan telah diserbu oleh para rakyat yang datang dari jauh untuk membeli barangan sebagai oleh-oleh sebelum kembali ke negeri masing-masing.

Di saat rakyat ingin dididik tentang kepincangan demokrasi, hal pilihanraya yang berlaku cukup bejat. 88 nama pengundi untuk satu alamat, IC segera diberi kepada rakyat asing dan di saat itu, media pro zalim mencanang isu betapa terjejasnya periuk nasi peniaga di KL.

Kelakar apabila para penjual tiket di Hentian Bas Puduraya yang ditemubual oleh TV3 menyatakan bahawa tiket mereka tidak laku, sedangkan semua mengetahui tiket keluar dari KL 'sold out' sehari sebelum perhimpunan kerana gertakan dan ugutan polis dan media BN terhadap penduduk KL sendiri.

Para peniaga diserbu pada sebelah pagi 9 Julai, peniaga hotel diserbu ala-ala tentera Ramses II memburu Nabi Musa dan tentera Herodes yang Agung memburu bayi bernama Nabi Isa suatu ketika dahulu. Pintu hotel dihentak dan ditendang. Yang selamat adalah rakyat yang terus tidur tanpa melayan polis yang datang untuk membuka pintu bilik mereka. Rakyat ditakutkan dengan kereta meriam air FRU, digertak dengan kehadiran ramai anggota beruniform. Adakah peniaga berani membuka kedai jika begitu cara BN menakutkan rakyat?

Dahulu semasa BERSIH 1 diadakan, peniaga kitab di masjid India menyatakan bahawa mereka untung besar kerana rata-rata peserta BERSIH 1 adalah daripada golongan ustaz, pelajar agama yang datang dari pantai timur dan utara tanahair. Ramai juga peniaga mengakui tudung dan jubah wanita laris kerana golongan perempuan dan remaja wanita turut menyertai himpunan tersebut. Kenapa tiada isu peniaga rugi?

Jawapannya ialah BERSIH 1, BN dan polis tidak menjangkakan sokongan BERSIH mencapai puluhan ribu. Malah BN tidak tergambar bahawa semua kaum akan bersatu atas nama BERSIHkan pilihanraya yang kotor tajaan mereka. Jadi para peniaga mebuka premis seperti biasa dan si peserta perhimpunan mengambil peluang ‘bershopping’ sambil berhimpun.

Jika dibuat soal selidik secara adil, rakyat akan memberi komentar berlawanan dengan soal selidik ala provokatif media picisan seperti TV3. Tiada siapa yang nampak para peserta perhimpunan yang membuat kacau, memecahkan kedai, merosak harta benda awam melainkan ketakutan itu berpunca daripada tindakan PDRM!

Cukup jelek apabila menonton berita TV3 yang memaparkan fakta-fakta kononnya fakta sahih berkenaan perhimpunan BERSIH 2. Dikatakan polis menjalankan kerja tanpa menitiskan darah. Saya rasa rakyat sekejap sahaja akan mengetahui berita jelas betapa beberapa orang peserta termasuk Yang Berhormat dicederakan oleh polis sehingga terpaksa menerima jahitan di kepala.

Jika rakyat Malaysia masih berfikir soal premis tidak laris, isu tiket bas tidak laku dalam setengah hari, soal perut tidak diisi, rakyat Malaysia tidak layak membuang kertas undi kerana masih berminda TADIKA!

Muhammad Nuruddin Bashah

Ketua Penerangan DPPK Gopeng

Sunday, July 03, 2011

SALAH GUNA KUASA KE ATAS PENYOKONG BERSIH

SALAH GUNA KUASA KE ATAS PENYOKONG BERSIH

OLEH : MOHAMED HANIPA MAIDIN

Hasrat menganjurkan perhimpunan Bersih secara aman pada 9 Julai ini yang dijamin oleh Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan menerima reaksi 'gila' dari Kerajaan zalim BN yang menggunakan instrumen polis untuk mewujudkan ketakutan di kalangan rakyat.

Pelbagai tuduhan tidak masuk akal digunakan oleh polis untuk mengganggu program Bersih . Tuduhan paling 'common' adalah perhimpunan Bersih adalah perhimpunan haram kerana tiada permohonan permit dikemukakan. Hakikatnya polis yang suka perhimpunan haram diadakan kerana Timbalan Ketua Polis Negara ( TPKN ) sendiri dilaporkan berkata sebarang permohonan permit tidak akan dilayan. Apa gunanya permohonan permit dipohon jika TKPN sendiri menyatakan permohonan tersebut tidak akan dilayan.

Sebenarnya kenyataan TKPN tersebut adalah bercanggah dengan sekyen 27 Akta Polis 1967 kerana tugas meluluskan permit adalah di tangan Ketua Polis Daerah (KPD) . Jika TKPN sudah mendahului KPD apakah jaminan KPD akan berani mengatasi keputusan TKPN? Adalah jelas TKPN bukan sahaja jahil undang-undang bahkan beliau telah menyalahguna kuasa beliau . Adakah orang sebegini yang akan menjadi Ketua Polis Negara kelak ?

Tuduhan lain terhadap Bersih adalah perhimpunan Bersih akan menjejaskan keselamatan negara dan mengganggu keamanan. Bagaimanakah suatu perhimpunan yang belum diadakan sudah diketahui akan menjejaskan keselamatan dan mengganggu keamanan? Adakah polis bertindak sebgai pak nujum di sini?

Penganjur Bersih telah berulang kali menyatakan perhimpunan yang ingin diadakan adalah perhimpunan aman bagi menuntut satu pilihanraya yang bersih dan adil di negara ini. Jika benar ia mengganggu keamanan maka sudah tentu ia bukan datangnya dari Bersih sebaliknya boleh dihujahkan ianya datang dari mereka yang ada ajenda buruk yang ingin mengganggu perhimpunan aman Bersih.


Adalah menjadi tugas polis menjaga keamanan dan polis sepatutnya menolong Bersih dari gangguan anasir -anasir yang ingin mengganggu keamanan perhimpunan bersih .

Polis juga mesti jujur dan profesional. Adakah perhimpunan Bersih yang ingin diadakan secara aman akan menjejaskan keselamatan negara atau ianya menjejaskan keselamatan Umno dan BN? Sejarah membuktikan polis di negara ini gagal membezakan antara keselamatan negara dan keselamatan Umno ?

Bersih mempunyai rekod yang bersih menganjurkan perhimpunan ratusan manusia di Kuala Lumpur secara aman dan polis pula malangnya mempunyai rekod yang buruk dan kotor mengganggu perhimpunan aman Bersih.

Mahkamah sendiri telah menyatakan di dalam kes perhimpunan Bersih yang pertama dahulu bahawa perhimpunan Bersih adalah aman dan tidak menjejaskan keamanan sebaliknya polis yang menganggu perhmpunan aman tersebut. Saksi- saksi polis yang memberi keterangan di dalam kes Bersih yang pertama mengakui semasa disoal balas oleh peguambela bahawa perhimpunan Bersih yang pertama adalah aman dan tidak menjejaskan keselamatan . Yang lebih penting lagi Mahkamah sendiri membebaskan kesemua tertuduh yang didakwa terlibat dalam kes perhimpunan Bersih yang pertama dahulu. Mengapakah pihak polis dan Peguam Negara tidak mahu berkongsi keputusan Mahkamah tersebut dengan rakyat.


Terdesaknya Umno ingin mensabotaj perhimpunan aman Bersih sehinggakan sanggup mennggunakan Mahaguru Silat untuk menakutkan orang ramai. Sejak bila pula menuntut pilihanraya adil dan bersih ada kaitan dengan pencak silat. Jika hendak pencak silat sangat kami cadangkan lebih baik pergi ke Gaza berpincak silat dengan Zionist di sana. Bukankah itu medannya yang sebenar ?

Portal Malaysikini melaporkan kenyataan Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin Onn yang menyokong tindakan polis menangkap mereka yang memakai baju kuning berlabelkan bersih kerana ujar Hishamuddin adalah haram memakai baju kuning tersebut. Hujah Hishamuddin adalah jika aktiviti bersih adalah haram maka memakai baju kuning bersih juga adalah haram.

Malang sungguh bagi rakyat Malaysia kerana mempunyai Menteri yang ada kelulusan undang-undang tetapi jahil undang-undang. Saya mengesyorkan kepada Hishamudin jika pun kamu benci sangat dengan bersih janganlah sampai menggadaikan maruah dan integriti kamu. Ada masanya elok juga untuk kita menyembunyikan kejahilan kita .

Haram atau halal sesuatu perkara baik dari segi agama atau undang-undang adalah berdasarkan dalil dan bukannya berdasarkan kenyataan menteri. Mungkin Hishamudin boleh tunjukkan pada kita di bawah peruntukkan mana dan di dalam undang-undang mana memakai baju kuning berlambang bersih adalah satu kesalahan

Jika kita menerima hujah Hishamuddin memakai baju kuning bersih adalah haram kerana aktiviti bersih adalah haram maka secara logiknya jika seseorang terlibat dengan berlumba motor secara haram, maka segala peralatan yang beliau pakai termasuklah helmet, seluar, jacket kulit dan motor yag beliau tunggang adalah kesemuanya haram.

Memakai baju kuning berlambang bersih adalah tidak haram kerana tiada mana undang-undang yang melarang pemakaian baju kuning. Yang salah dan haram adalah tidak memakai baju dan seluar di khalayak ramai. Polis yang menangkap mereka yang memakai baju kuning berlambang bersih telah bertindak di luar batas undang-undang dan boleh di saman kerana melakukan tangkapan yang tidak sah. Perkara 5 [1 ] Perlembagaan Persekutuan secara jelas melindungi mana-mana orang dari dilucutkan kebebasannya (deprived his liberty) kecuali menurut undang-undang.

Menangkap mana mana orang yang memakai baju bersih sedangkan memakai baju tersebut tidak dilarang oleh mana-mana undang-undang adalah melibatkan pelucutan kebebasan seseorang dan yang demikian ianya melanggar Perkara 5(1) Perlembagaan Persekutuan.

Bagi Umno dan Hishamuddin janganlah terlalu paranoid dengan warna. Jika satu waktu dulu Umno takut dengan warna hijau Petronas kerana warna hijau Petronas dilihat sama dengan warna bendera Pas, kini warna kuning pula yang ditakuti? Sampai bila Umno nak takut dengan warna?

Apa pun kami berterima kasih kepada polis, Menteri Dalam Negeri, Perkasa , Pemuda Umno, Mahaguru Silat, Mufti Perak, Utusan Malaysia, RTM dan TV3 kerana tolong mempromosi secara percuma perhimpunan Bersih pada 9 Julai ini. Segala 'jasa baik' kamu tersebut kami serahkan pembalasannya pada Allah.

Untuk rakyat yang cintakan demokrasi dan pilihanraya yang adil dan bersih marilah sama sama kita beramai ramai menyertai perhimpunan aman bersih pada 9 hb Julai 2011 ini. Buktikan pada semua bahawa kita adalah rakyat yang cintakan keamanan dan demokrasi yang tulin.

Tahniah LIM GUAN ENG Yg Mengajar Kerajaan Pusat Erti Hak Bersuara

Tahniah LIM GUAN ENG Yg Mengajar Kerajaan Pusat Erti Hak Bersuara
HARI ini marilah kita mengucapkan tahniah dan syabas kepada Kerajaan Negeri P.Pinang yang dipimpin oleh KM, Lim Guan Eng kerana berjaya `mengajar dan mendidik' Kerajaan Pusat bagaimana memerintah dan menghidupkan demokrasi khususnya di dalam aspek hak asasi manusia.





Siang tadi, satu demontrasi jalanan telah diadakan di negeri tersebut oleh kumpulan yang anti-Kerajaan PR P.Pinang berbaju merah diketuai oleh raja sesumpah, Ezam. Apa yang cantiknya pada masa dan tarikh tersebut tiada satu pun kumpulan dari penyokong-penyokong PR yang membuat demontrasi jauh sekali untuk membuat provokasi. Ini adalah kerana Kerajaan Negeri di bawah PR menghormati hak berhimpun secara aman seperti yang termaktub di dalam Artikel 10, Perlembagaan Persekutuan.

Melihat kepada situasi perhimpunan itu, tiada setitik pun air kimia (water canon) atau rempuhan dari FRU berlaku. Perhimpunan tersebut berjalan dengan aman walaupun mereka tiada modal langsung untuk memburukkan KM P.Pinang, melainkan menaikkan sepanduk dengan tuduhan liar. Namun, kumpulan ini dibenarkan bebas berhimpun secara aman. Mengapa perhimpunan kumpulan ini berjalan dengan lancar tanpa ada sebarang kekecuhan? Ini adalah kerana tiada provokasi dari pihak lain, samada dari penyokong-penyokong PR dan juga tiada provokasi atau semburan air/gas dari FRU.

Menonton melalui TV 3 sebentar tadi, saya terasa mahu ketawa apabila melihat raja sesumpah, Ezam yang berkokok umpama tiada tenaga lagi seperti waktu beliau berada di pihak pejuang rakyat. Beliau tiada hujah yang mantap untuk menunjukkan penyelewengan, kezaliman atau salah laku kepimpinan Lim Guan Eng. Sejurus selesai perhimpunan, seolah-olah seperti `VIP' Ezam sesumpah tanpa digari, tanpa diheret atau dikasari dengan `rela' masuk sendiri ke dalam kereta Polis dengan senyuman.

Kesimpulannya, selepas PERKASA di bawah raja katak Ibrahim Ali, kemudiannya Pemuda Umno di bawah KJ, seterusnya Lokman Adam dengan `Patriot' yang datang membuat `rombongan' di tengah malam ke Ibu Pejabat PKR di Tropicana bersama lebih kurang 300 budak-budak suruhannya, dan yang terbaru menampilkan raja sesumpah Ezam, jelas menunjukkan mereka memasang strategi untuk mengagalkan Perhimpunan BERSIH. Lojikkah untuk menentang perhimpunan atau demontrasi mesti dibuat dengan cara demontrasi juga? Hipokrit.

Persoalan yang masih bermain di fikiran kita, adakah Kerajaan Pusat atau PDRM boleh belajar dari perhimpunan di P.Pinang siang tadi? Susah sangatkah untuk mengawal perhimpunan aman? Sekali lagi, tahniah kepada Kerajaan Negeri P.Pinang yang memberi ruang untuk rakyat yang kebanyakannya seperti `mamak' itu untuk berhimpun.

PAPAN TANDA

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk
Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)