Tuesday, September 25, 2018

ISU BERKAITAN MALAYSIA BAHARU


ISU BERKAITAN MALAYSIA BAHARU

Muhammad Nuruddin Bashah
Fixed deposit Pakatan Harapan
·         PH menang dan akan kekal menang jika mereka menjaga kelompok gejala social berikut:
o   LGBT
o   Liberalisme/Pluralisme
o   Sekularis yang menentang institusi agama dan pendidikan Islam
o   Golongan anti perlembagaan, anarkis, pro republic
o   Syiah
·         Kelompok ini boleh dianggap penyakit masyarakat kerana mereka terkeluar daripada norma maysrakat Malaysia yang sedia ada yang menjunjung Rukunegara, perlembagaan dan toleransi beragama sejak selepas Merdeka.
·          Kelompok ini adalah kelompok ‘sub-culture’ atau sub-budaya yang terkeluar daripada nilai yang dipegang masyarakat umum rakyat Malaysia.
·         Nilai social adalahkonsepsi mayarakat tentang baik buruk, positif dan negatif dan untung rugi yang dikongsi majority rakyat serta diiktiraf semua bangsa dan agama dan ia adalah suatu yang perlu dipertahan kerana menjamin keamanan Negara selama ini.
·         PH akan mendiamkan diri atau akan mempertahan kelompok ini kerana selama kempen mereka adalah mereka berasaskan pola pengundi dan paradigm majority pengundi mereka semata-mata.  Ideologi mereka adalah berasaskan budaya paling popular yang mengundi mereka dan ia akan dipertahankan.
·         Inilah petaka besar yang merosakkan social Negara kita jika PH tidak disingkirkan.

99% janji PH berorientasikan ekonomi, kenapa sosial pula yang dipugar
·         Ini misteri yang mulai ditanyai majoriti netizen yang pada awalnya sanggup mengundi PH.
·         Mengapa janji reform ekonomi yang ditabur tetapi sosial yang giat ingin dipugar, dirombak seolah berdendam dengan sistem sosial sedia ada dalam negara.
·         Contoh beberapa tindakan mendadak yang melibatkan pembawaan budaya alienasi yang terasing dan mencabar kestabilan sosial.
o   Akjtivis PH yang mulai lantang kempen menentang sistem Beraja yang sekian lama memayungi keamanan negara. Walaupun bukan atas tiket PH mereka sebenarnya berani sejak kemenangan PH dan tiada sebarang tindakan tegas kerajaan menutup mulut mereka.
o   Pensyarah Syiah dan pejuang LGBT  telah diberi ruang menulis secara rasmi dalam media cetak.
o   G25 mula meracau mengeluar kenyataan pelik tentang syariah seolah membuka nanah di badan yang bertahun disimpan. Kebencian kepada syariah dipamerkan[1].
o   Tun M minta sunni menerima keberadaan  syiah atas alasan keamanan. Sebagai Perdana Menteri yang majoriti rakyat ahli sunnah, ayat perlu dijaga agar keluarkan kenyataan yang menguntungkan ahli sunnah bukan sebaliknya walaupun atas alasan keamanan[2]. Dahulu 2013  Tun M mengaku bahawa Syiah yang berkembang di Malaysia akan bawa perpecahan di kalangan rakyat. Kini menerima mungkin akibat desakan puak syiah yang juga menganut liberalisme dan merupakan fixed deposit undi PH[3].
o   Pengiktirafan golongan Seksualiti Merdeka, Islam Liberal dan LGBT oleh kerajaan Pakatan Harapan dengan tindakan kerajaan yang mendiamkan diri terhadap NGO pro budaya songsang tanpa ada keseriusan menanganinya.
o   Qadiani menang sejurus selepas PH kuasai negara. Iktiraf Qadiani sebagai ajaran sesat yang bebas mengamal agama mereka yang menjadi fitnah dan kekeliruan di kalangan rakyat.
o   Mengiktiraf peperiksaan UEC[4] menjadikan pendidikan negara bangsa seperti Malaysia memiliki dwi sistem pendidikan yang bakal merosakkan sosial dan integrasi sosial yang sekian lama dipupuk pasca 13 Mei[5].
o   Ghairah mengkaji JAKIM yang menjadi musuh utama liberalisme sebelum kemenangan PH. Alasan memperkukuh dan sebagainya hanya lesen awal mengganggu gugat kerja kerja JAKIM[6].
o   Ghairah liberalkan bahasa kebangsaan dengan memulakan tindakan kenyataan rasmi kementerian dalam tulisan Mandarin.

·         Hal ini adalah kerana tulang belakang PH adalah laras politik dan NGO yang telah lama berkempen menantang sistem sosial sedia ada dan mereka menunggang mood rakyat yang menentang korupsi BN dengan mengapikan isu ekonomi sedangkan niat tujuan mereka asasnya adalah sekularisasi sosial dan merabahkan Islam sebagai agama utama negara ini.
·         Lantas bahasa, institusi, organisasi, pendidikan dan apa sahaja yang menjadi core bagi Islam akan diperangi secara terbuka dan kesempatan 5 tahun ini penting bagi mereka untuk melestarikan hasrat asas kelompok ini.

Berbohong dalam banyak isu melibatkan ekonomi
·         PH dan juak kepimpinan mereka sejak sebelum kemenangan asyik berkempen bahawa merekalah juara ekonomi dan pakar ekonomi.
·         Namun selepas menang satu demi satu pembohongan, manipulasi persepsi ekonomi dan mainan retorik ekonomi dimainkan seperti orang sasau.
·         Antaranya:
o   Tindakan menubuhkan Tabung Harapan yang memalukan dan hanya menghilangkan keyakinan pelabur Malaysia.
o   Perdana Menteri dan Menteri Kewangan secara melulu menyatakan, hutang Kerajaan Persekutuan kini telah melebihi angka RM1 trilion, jauh lebih tinggi daripada angka 51% berbanding KDNK yang dilaporkan oleh kerajaan sebelum ini. Sepatutnya hutang kerajaan sahaja diambil kira iaitu RM 686 billion. Kenyataan meulu adalah untuk memburukkan BN dan ianya membawa kesan besar kepada pelabur asing. Inilah tindakan ‘pandir’ PH yang mengaku pakar ekonomi.
o    Kos projek ECRL yang semakin tidak masuk akal dan meningkat dari RM55 billion ke RM70 billion dan alhirnya mencecah RM81 billion.
o   Pihak Bank negara mengakui Malaysia jauh daripada Bangkrap malah kian meningkat ekonominya[7]. Ini menunjukkan kempen PH dahulu adalah menipu.
o   Sekap jarang mengatakan barang harga tuyrun sehingga 30-50% selepas GST dimansuh. Juga bercakap umpama pimpi9nan UMNO jugag iaitu menuduh perniaga pula yang menaikkan harga barang[8].
o   Terpaksa melakukan ‘one off payment’ seperti BRIM juga walaupun dikeji sebagai dedak sebelum menang PRU 14 kerana sedar BRIM amat diperlukan rakyat.
·         PH terus berbohong dan gagal dalam hal ekonomi yang dibanggakan sebagai bread and butter mereka yang cerdik pandai apabila melakukan tindakan:
o   Tidak menurun harga minyak
o   Tiada KWSP suri rumah
o   PTPTN tidak mansuh
o   Tol masih kekal
o   Tarif elektrik meningkat – domino harga barang akan melambung
o   TEKANAN kerajaan Pakatan Harapan ke atas 1.6 juta penjawat awam untuk menyumbang ke Tabung Harapan melalui CUEPACS

PH anti perlembagaan
·         Aktivis suarakan mahu mansuh sistem beraja dan tiada penafian serius kerajaan PH dalam isu ini
·         Semangat perlembagaan dan perjuangan bahasa kebangsaan boleh dikatakan tiada malah mahu mencabar bahasa eka negara daripada fungsi asal menyatukan rakyat dengan satu bahasa rasmi yang menyatukan sosial. Tindakan ini menghasilkan kelompok etro sentrik yang memandang rendah amalan umum yang mengamal perpaduan melalui bahasa eka negara.

Ghairah ingin kekal kuasa bukan tunaikan janji kepada rakyat
·         Keghairahan Anwar Ibrahim mahu tawan Kelantan Terengganu sejurus pembebasannya melambangkan nafsu serakah yang cukup memalukan seorang yang mahu digelar sebagai wira negara. Sedeang banyak agenda besar yang perlu diselesai mereka galak mahu melancar perang terhadap negeri yang paling stabil dan aman pembentukan kerajaannya pasca PRU 14 lalu.
·         DAP ghairah tawan Kelantan dan mahu buat cawangan di Kelantan tanda tuan sudah kurang percaya kerpada khadam mereka PAN. Tuan mahu sendiri turun padang raih sokongan melayu di Kelantan walaupun atas nama kempen demokrasi kononnya. Sedang kerajaan yang dipeganag tidak mampu baiki sosial rakyat mereka hanya mahukan kuasa sahaja.
·         BTN ingin dipugar dan dimansuh oleh Menteri Sukan kerana ia bateri kuat yang mengecas semangat faham Rukunegara dan perlembagaan yang menjadi musuh kepada PH. Jika hasrat mahu diubah modul agar adil terhadap pembangkang sebelum ini mungkin boleh diterima berbanding mahu dimansuhkan dengan harapan generasi anarki yang berkiblatkan maklumat tanpa tapisan sebagai deposit utama kemenangan mereka.
·         Operasi tukar nama APAD, Klinik 1 Malaysia dan sebagainya. Sedangkan banyak agenda ekonomi gagal dilaksana mereka beralih kepada serangan regim lama agar mereka juga kekal lama seperti BN.



[1] Cadangan pemindahan hari tersebut dijalankan melalui sebuah petisyen ‘Saturday Reformist Jumaah’ yang dipercayai diketuai oleh seorang kolumnis akhbar Malay Mail Online,Farouk A Peru. Pemindahan solat Jumaat kepada hari Sabtu itu juga menurutnya dapat mengurangkan beban golongan pekerja awam dan pekerja swasta.



Bukan setakat itu sahaja, beliau turut meminta orang ramai tidak kira agama ataupun orientasi seksual (golongan LGBT) untuk bersama- sama mengerjakan Solat Jumaat.
[3] Pengembangan ajaran Syiah di negara ini akan memecahbelahkan lagi umat Islam yang pada ketika ini sudahpun lemah kerana perbezaan fahaman politik, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Sehubungan itu, beliau menegaskan, ajaran berkenaan perlu disekat agar tidak menular dalam masyarakat Islam kerana amat berbahaya sehingga boleh mencetuskan permusuhan seperti mana berlaku di beberapa negara luar.



[4] Pengiktirafan UEC berlandaskan bahasa Cina dan kurikulum negara asing ialah satu pencabulan terhadap identiti negara ini yang telah dinyatakan dalam perlembagaan.Ia juga satu pengkhianatan terhadap pejuang awal negara yang menetapkan dasar-dasar pendidikan negara. Pengiktirafan UEC akan mengubah landskap pendidikan negara apabila bahasa Melayu tidak lagi diletakkan sebagai syarat utama. Kurikulum asing dari negara luar juga bermakna sistem dan syarat sedia ada seperti kelayakan kelulusan bahasa Melayu sebagai tidak relevan kerana boleh diatasi dengan syarat lain. https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/iktiraf-uec-dedah-penipuan-besar-ph/
[5] Pendidikan percuma, iktiraf UEC jika HARAPAN menang https://www.malaysiakini.com/news/387371
[6] Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, sekumpulan ulama yang berpengetahuan luas tentang agama sedang membincangkan peranan Jakim  dalam negara sama ada akan dikekalkan atau tujuan asal penubuhannya diteliti semula. Kerajaan  ada minta kumpulan ulama yang ada pengetahuan mendalam mengenai agama untuk bincang peranan Jakim dalam negara sama ada ia (Jakim) akan dikekalkan  seperti sekarang atau tujuan asalnya akan dihidupkan semula. Ini kenyataan melambangkan skeptikal kerajaaan terhadap JAKIM dan ia bukan bernada positif ikhlas mahu menaiktaraf atau menjulang JAKIM.
[7] Gabenor BNM, Tan Sri Muhammad Ibrahim berkata, ringgit akan mencerminkan asas ekonomi Malaysia yang kukuh dalam jangka masa panjang. Prospek ekonomi negara kekal sihat berdasarkan lebihan akaun semasa, kedudukan rizab yang kukuh, paras hutang luar negera yang rendah dan penampan modal yang kukuh dalam sistem perbankan. http://www.kosmo.com.my/terkini/bnm-yakin-prospek-ekonomi-negara-kekal-positif-selepas-pru-1.672364#.WvjzBD4zCQQ.twitter
[8] Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Salahuddin Ayub berpendapat kemungkinan berlaku unsur sabotaj di pihak peniaga yang sengaja mengenakan harga tinggi berbanding harga pasaran bagi barang keperluan pada Ramadan dan menjelang Aidilfitri ini. http://www.bhplus.com.my/berita/nasional/2018/05/431029/mungkin-peniaga-sabotaj-naikkan-harga-barang
Menteri Per­tanian dan Industri Asas Tani, Salahuddin Ayub (gambar) menjelaskan bahawa kenyataannya berhubung harga barang makanan telah turun antara 30 hingga 50 peratus baru-baru ini dibuat secara umum. http://www.utusan.com.my/berita/nasional/harga-barang-turun-30-50-peratus-dibuat-secara-umum-8211-salahuddin-1.692698#ixzz5L3yttSD2  


Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)