Monday, July 07, 2008

Mari Bosan bersama terhadap BN !!

Pak Lah ingin memcuci imejnya melalui pertelagahan politik yang diciptanya. Di celahan kekabutan susana politik yang buruk, beliau kononnya menyeru rakyat agar kembali kepada Rukun negara yang menjadi punca penyatuan bangsa di Malaysia.

Soalan pertama rakyat: Paklah ikut kah Rukun Negara terutama dalam hal ketaatan kepada raja dan perlembagaan.

Soalan kedua: Adakah pak Lah ingin kami lupa akan kenaikan minyak dan taraf hidup kami yang makin menyesak. Adakah Pak lah ingin kami lupa dengan penyeksaan terhadap tahanan ISA yang belum terjawab serta penambahan masa tahanan kepada mereka baru-baru ini.

Rakyat sudah bosan. Inilah antara tajuk-tajuk tulsian akhbar. Baik kita selaraska kebosanan ini. Marilah kita bersama bosan dengan kepimpinan Paklah dan BN. BN sudah krisis dan gering dalam hal kepimpinan. Kepimpinan dalam parti malahan dalam kabinet. Bukan sahaja gagal mentadbir Malaysia, gagal di mata dunia, kini juga terserlah gagal dala mengemudi politik dalaman mereka. MCA mungkin kembali memilih menteri kesihatan BERSIH mereka menerajui pucuk tertinggi MCA. UMNO pula 2 kali 5? Pak Lah dengan wajah yakin berkata; Kerusi tu tak da sapa layak la ni..!!

Konspirasi terhadap DSAI direka-reka untuk menutup kes Altantuya? Allah sahaja yang tahu. Akhbar hanya memaparkan kes tarik tali dan sikap memperolok undang-undang melalui laporan polis dan kenyataan Bala yang kini menghilang diri. Zaid Ibrahim tepuk dahi kerana reformasi undang-undang yang diidamkannya hanya bagaikan menunggu babi bertelur. Rakyat ketawa jika masih ada suara menteri korup bersuara tentang REFORMASI UNDANG-UNDANG. Di amna jaminan sosial undang-undang jika Bala boleh menarik balik kenyataannya dan kini hilang? Bagaimana juga jaminan undang-undang yang telus sehingga DSAI terpaksa bertahan di kubu antarabangsa (Kedutaan Turki) baru-baru ini. Bukankah beliau yang bekas seorang Timbalan Perdana Menteri juga tidak akan kebal dengan puaka Kerajaan Malaysia yang berlagak tirani.

Kini lawak sarkis lama dimain semula dengan membawa kes liwat. Hishamuddin Panglima Keris Hitam Bersepuh najis mula bersuara akan mengelilingi Malaysia untuk menjelaskan isu Anwar. Jelaskan apa? Adakah anda yang ‘gagah’ itu ada hubungan dengan kes liwat dan ada pengalaman dalam hal yang sama? ADAKAH awak perasan yang awak adalah hakim? Hakim pun dilarang menjaja kes jika belum sabit kesalahan. Sayang sekali, kes anwar adalah kes undang-undang, tetapi yang menjadi jurubicara adalah Menteri Kabinet. Rakyat makin menyampah. Marilah kita bosan bersama. Bosan dengan semua statement daripada BN dan angkatannya dan bukannya bosan dengan politik Malaysia. Selamatkan politik Malaysia, inilah matlamat kita. Tunjukkan kebosanan anda. Tumbangkan Barisan Nasional !!

Pendita Bitara

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)