Thursday, January 28, 2010

Sehari Lajnah Perpaduan di Parit Buntar

24 Januari 2010 yang lalu (Ahad), Lajnah Perpaduan Nasional (LPN) Perak telah mengadakan program sehari bersama PAS ZON Utara.

Pada sesi awal pagi, Mesyuarat Agung Pertama Dewan Perhimpunan Penyokong PAS Perak telah diadakan di Pejabat Khidmat Masyarakat Ahli Parlimen Parit Buntar (YB Dr Mujahid). Alhamdulillah, Perak kini telah memiliki struktur organisasi Dewan Perhimpunan peringkat negeri yang lengkap. Malah organisasi penaja ini telah sekian lama mengadakan aktiviti seluruh perak bersdama rakyat serta membantu beberapa siri pilihanraya seluruh Malaysia.

Pada sesi tengahari satu kenyataan media dan temuramah oleh akhbar Cina dan India telah di adakan. YB Zainuddin (Pengerusi LPN Perak) telah memberi penjelasan lengkap berkenaan hala tuju frwan Perhimpunan di Perak.

Di sebelah petangnya kami ke Markaz PAS Titi Serong untuyk mengadakan pula Taklimat KHAS Lajnah Perpaduan Nasional Perak kepada ahli Dewan Harian Pas kawasan zon Utara iaitu PAS Parit Buntar, Bagan Serai, Larut, Taiping dan Bukit Gantang.

Turut hadir ialah pengerusi LPN kawasan-kawasan yang terlibat.

Saya jadi penegrusi majlis merangkap penulis laporan program. YB Zainuddin membentagkan Draf Buku Peraturan Dewan Perhimpunan kepada hadiri. Dr Mujahid pula memberi sorotan perjuangan LPN menubuhkan Dewan ini. Insya Allah, sasya akan pparkan banyak fakta sejarah penubuhan Dewan yang unik ini dalam sebuah gerakan Islam pertama dunia memiliki sayap bagi kaum bukan Islam!

Muhammad Nuruddin Bashah
Setiausaha
Lajnah Perpaduan Nasional Perak




No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)