Sunday, June 06, 2010

Operasi edaran risalah anti Judi di Parlimen Gopeng

Hari ini 6 Jun, Dewan pemuda PAS Gopeng dengan kerjasama pihak Cawangan Kg pengkalan Gate Tambahan telah berjaya mengadakan siri dakwah anti Judi dengan mengedar risalah dari rumah ke rumah.

Bagi saya ini kerja besar yang pelru diteruskan kerana sejak di kampus saya amat optimis dengan metod dan perlaksanaan edaran makalah dan risalah untuk menjelaskan isu-isu.

Memandangkan sikap kerajaan kita yang amat yakin dan beriman dengan hasil cukai judi yang mereka impikan untuk membaik pulih defesit negara, maka kerja buat bagi Pemuda PAS semakin banyak malah perlu diteruskan.

Saya bawa isteri saya dari Kamunting untuk turut serta memberi risalah. Dia adalah satu-satunya peserta muslimat dalam operasi tadi.








Saya dan isteri sempat singgah menghadiri majlis walimah sahabat kami Saudara Izzat Anwari dengan pasangannya juga sahabat kami iaitu Saudari Fatin Safiah. Kenduri itu diadakan di kediaman orang tua pengantin perempuan di Taman Maju Rapat Ipoh.

Mereka adalah pasangan yang giat dengan perjuangan islam dan kemasyarakatan melalui wadah NGO dan sebagainya. Moga mereka terus istiqamah selepas menjalani kehidupan berkeluarga. Amin....

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)