Saturday, November 28, 2015

PASTI SUNGAI PETANI PERKASAKAN GURU ANJUR KURSUS TAMRIN KEPIMPINAN

PASTI SUNGAI PETANI PERKASAKAN GURU ANJUR KURSUS TAMRIN KEPIMPINAN

SUNGAI PETANI - 27 NOV 2015

Pihak pengurusan PASTI Sungai Petani menyahut seruan untuk menyediakan saf kepimpinan guru PASTI yang berkualiti dan berilmu dengan menganjurkan Kursus Tamrin Kepimpinan Guru peringkat kawasan Sungai Petani.

Kursus yang dihadiri lebih 60 orang guru dan kakitangan PASTI telah dirasmikan oleh Yang Berbahagian Ustaz Rosli Bin Darus selaku Timbalan Yang Dipertua PAS Sungai Petani.

Menurut Ustaz Haikal Bin Abd Mutalib, PASTI Kedah kini giat menganjurkan program bina sahsiah, bina ilmu seleras dengan perkembangan masa dan sistem pendidikan negara dan kawasan Sungai Petani tidak ketinggalandalam hal berkenaan.






“ Para guru dihadamkan modul khas Peranan dan Tanggungjawab Guru Pasti dan menggunakan khidmat Al Fadhil Ustaz Sulhi Sharif pakar motovasi wilayah utara yang tidak asing lagi, kami akan terus menyediakan siri latihanyang berteraskan aukhuwah, latihan dalam kumpulan, pemecahan ais minda dan pelbagai ‘tool’ perbengkelan yang mampu menguja para guru berkhidmat dengan lebih efisyen dan tepat dengan misis PASTI”, jelas Ustaz Haikal selepas majlis perasmian.

“ Mereka perlu diasuh dan didik dalam kesibukan mereka mendidik danpengorbanan para guru PASTI serta kejayaan produk kelahiran daripada PASTI sudah dikenali ramai di kalangan masyarakat kita”, tambah Ustaz Haikal penutup bicara.

Program bermula pada 25 November dan tamat pada keesokan harinya dengan perasmian penutup dan motivasi daripada Ustaz Mohd Fadzli Bin Hashim selaku Yang Dipertua PAS Sungai Petani.

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)