Saturday, April 09, 2016

TITI UZUR PANTAI PRAI BAKAL UNDANG MAUT

TITI UZUR PANTAI PRAI BAKAL UNDANG MAUT

Oleh: Muhammad Nuruddin Bashah

SUNGAI PETANI - 9 April 2016

Kelmarin Skuad Tinjau Dewan Pemuda PAS Sungai Petani hadir ke Kampung Pantai Prai untuk meninjau serta menghebahkan permasalah titi usur di kampung berkenaan.

Ahmad Safirol Ismail sebagai wakil anak muda Kampung Pantai Prai memaklumkan kepada pihak Pemuda PAS Sungai Petani bahawa titi sepanjang 100 meter itu menghubung Kampung Pantai Prai dan Kampung Terat Batu.









“Titi ini  berusia 25 tahun dibina di atas salur paip air bersih ke Kulim hi Tech serta digunakan oleh lebih 200 motosikal setiap hari. Hal ini kerana ia menjadi laluan pelajar sekolah Pantai Prai  dan Terat Batu serta laluan utama para pekerja antara Kulim/Padang Serai ke Sungai Petani. Jika mahu guna jalan biasa terpaksa jalan  sejauh 18-20 km” jelas beliau sambil memaklumkan bahawa titi itu mrentasi sungai sedalam 10-35 kaki.

Berdasarkan tinjauan kami keadaan kondisi kayu telah reput hampir 70 %. Manakala kayu hanya dipsang skru tanpa nut di bawahnya, serta ada skru yang tertanggal. Terkini terdapat juga penghadang tepi yang patah dan hilang.

“Penduduk kampung yang perihatin mengambil inisiatif menggantikan kayu di beberapa bahagian, dan diganti kayu secara tidak terurus.

Wakil Pemuda PAS Sungai Petani adalah En Izwan Ismail dan Muhammad Nuruddin Bashah yang akan membuat e-aduan kepada pihak MPSPk dan kerajaan negeri serta ADUN yang terbabit.



Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)