Wednesday, October 14, 2009

WACANA ILMIAH Sebat Kerana Arak: Adilkah?

Isu sebat terhadap Kartika telah dimanipulasikan untuk dijadikan momentuk menghancurkan sistem Mahkamah Syariah di Malaysia. Justeru itu, kini PAS melalui Ketua Pemuda Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi sendiri akan bergelut dalam satu wacana yang semestinya merupakan satu usaha komited PAS terhadap masa depan syariah di Malaysia.

Jika saban ketika, NGO dan badan bebas Islam yang giat menghebah serta memahamkan masyarakat berkenaan kebiadaban Sister In Islam, IFC, JAG dan sebagainya, semestinya parti politik seperti PAS juga perlu menampilkan sikap. Ya sejak serangan terhadap SIS melalui usul untuk mengharamkan SIS dalam Muktamar PAS baru-baru ini, Dewan Pemuda PAS Pusat dan Dewan Muslimat juga kerap menyiarkan kenyataan media untuk terus menggunakan mediam politik dan massa untuk menghapuskan sebarang gerakan mencabar Mahkamah Syariah. Takbir!!

WACANA ILMIAH Sebat Kerana Arak: Adilkah?

22 Oktober 2009

Auditorium KOM

Universiti Islam Antarabangsa Kuantan

8.30 malam

Panelis:

· Ustaz NasrudinTantawi (Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat)

· Dato’ Safri (Exco Agama Kerajaan Pahang)

· En Najid Husin ( Peguam Syarie Pahang)

· Turut diundang (Sisters In Islam)

Masuk Percuma

Pernah suatu ketika, golongan liberalis telah mengadakan forum bersama beberapa wakil politik pro-sekular dan hanya wakil ABIM yang hadir mewakili orang beriman dan semestinya perwakilan ABIM tersebut dibantai teruk. Sekarang mari kita beramai menyokong kepimpinan Islam berhujah isu yang mencarik syariah di Negara kita ini. Matlamat liberalis di Negara ini ialah menghancurkan syariah secara bersepadu melalui gemblengan tenaga yang cukup besar.

Muhammad Nuruddin Bashah

AJK Lajnah Politik Dewan Pemuda PAS Pusat

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)