Tuesday, December 18, 2012

Buku Biografi Rosmah Mansor- Jom beli


Daripada : http://beritasemasa.com/biografi-rosmah-mansor

Gambar Biografi Rosmah Mansor (Harga RM150: 164 M/S). Semua Tohmahan & Fitnah, Bakal Terjawab!

by STAFF BERITA SEMASA on DECEMBER 11, 2012


Biografi Datin Seri Rosmah Mansor Gambar Biografi Rosmah Mansor (Harga RM150: 164 M/S). Semua Tohmahan & Fitnah, Bakal Terjawab!
Biografi Rosmah Mansor : Biasanya individu yang sudah mencapai taraf untuk menghasilkan biografi ni adalah kalangan individu-individu yang terlibat lama dalam sesuatu bidang dan pekerjaan yang diceburi selama ini. Mungkin ada sebab-sebab tersendiri yang menyebabkan Rosmah Mansor mengambil keputusan untuk mengeluarkan biografinya sendiri. 

Pelancaran Biografi Rosman Mansor

Buku Rosmah Mansor Gambar Biografi Rosmah Mansor (Harga RM150: 164 M/S). Semua Tohmahan & Fitnah, Bakal Terjawab!KUALA LUMPUR, (Bernama) — Sebuah biografi yang memaparkan pengalaman dan perjalanan hidup isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor sejak zaman kanak-kanak hingga perjuangannya pada masa ini. Majlis prapelancaran biografi itu disempurnakan Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah. Turut berangkat Sultanah Pahang Sultanah Kalsom.
Turut hadir Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan dan Pengerusi Yayasan Amanah Perdana Malaysia (YAPM) yang juga penerbit biografi itu Shamsulbahrin Ludin. Buku setebal 164 muka surat itu dan berharga RM150 senaskhah ditulis oleh Siti Rohayah Attan dan Noraini Abdul Razak. Ia akan dilancar dan diedar untuk jualan Januari 2013.
Rosmah Mansor turut menerima kejutan apabila diberi sambutan hari lahir beliau yang jatuh pada semalam.
Pada sidang media kemudian, Ahmad yang juga penasihat kepada penerbitan biografi itu, berkata penerbitan buku tersebut diharap dapat memberi gambaran sebenar mengenai Datin Seri Rosmah Mansor dan menangkis pelbagai tohmahan yang dilemparkan terhadap beliau. Katanya ini kerana kadang kala segala perjuangan yang dilakukan oleh isteri Perdana Menteri itu disalah anggap dan wujud tuduhan meleset tentang keikhlasan beliau dalam melaksanakan aktiviti untuk rakyat seperti Permata.
“Saya ingin maklumkan dalam buku ini yang pada saya amat menarik dan dinantikan ialah soal jawab oleh kedua-dua penulis dengan Datin Seri Rosmah Mansor dan beliau menjawabnya secara terus terang terhadap isu-isu yang dibangkitkan, pelbagai isu tohmahan dan fitnah dan dijawab oleh beliau,” katanya.
“Terdapat pandangan rakan dan kenalan lama antaranya Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, rakan-rakan yang dikenali sejak 1964 di Kolej Tunku Kursiah yang mana pada zaman itu, beliau mempunyai empat rakan yang digelar pengetuanya sebagai ‘the giddy group’, mereka nakal tetapi cerdik dan pintar dan kebanyakan mereka ini adalah orang yang berjaya,” katanya.
“Kenapa saya bersetuju untuk menulis buku ini, saya menulis buku ini kerana saya sayang Datin Seri Rosmah dan saya mengenali hati budinya. Oleh kerana itu, apabila kita membaca sebuah buku, kita tidak boleh melihat kulit buku itu tetapi dari dalam,” katanya.
Selama ini kami pasti pelayar internet di Malaysia acapkali dihidangkan biografi tidak rasmi Rosmah mansor, pelbagai kisah dan cerita panas yang melibatkan Rosmah Mansor ini. Semuanya boleh didapati secara percuma di Internet. Tetapi mungkin keluaran biografi Rosmah Mansor kali ini lain daripada yang lain. Ini kerana, Rosmah Mansor dikatakan akan menjawab segala tohmahan dan fitnah yang dilemparkan terhadapnya selama ini.
Dengan pelaburan RM150, anda berjaya memilki Rosmah Mansor setebal 164 muka surat. Buku Tun Mahathir pun tak sampai RM100. Biografi Syed Mokhtar pun berharga sekitar RM19.90. Harga RM150 sudah lebih kurang harga buku Steve Jobs?  Mungkin biografi Rosmah Mansor setanding atau lebih hebat daripada ketiga-ketiga tokoh ini? Mungkin….
Jangan biografi Rosmah Mansor ini dipenuhi dengan gambar berwarna-warni semata ibarat kami membelek “katalog cincin, rantai dan gelang sudahlah”.

Buku Rosmah Mansor Kemewahan Gambar Biografi Rosmah Mansor (Harga RM150: 164 M/S). Semua Tohmahan & Fitnah, Bakal Terjawab!

Harapan Berita Semasa Dalam Biografi Rosmah Mansor?

Seperti dijanjikan dalam keluaran biografi Rosmah Mansor yang bakal keluar tidak lama lagi, harapan kami supaya dalam biografi ini bakal terjawab persoalan-persoalan seperti :
  • Pertama diharap Rosmah Mansor ada memberikan jawapan balas kes video perempuan puaka yang dirakam melibatkan ahli keluarga terdekatnya di kampung halamannnya dahulu termasuklah penggunaan bomoh daripada dahulu sehinggalah sekarang ini apabilah sudah “berjaya” menjadi isteri kepada pemimpin no.1 negara, Datuk Seri Najib Razak dan tidak lupa kes buang anaknya sendiri, buang keluarga.
  • Kami sendiri pun terkejut menonton sedutan video di bawah ini. Sedangkan apa yang dipaparkan di media arus perdana yang mana Rosmah Mansor bertindak menubuhkan PERMATA NEGARA yang dilihat cukup prihatin dengan perkembangan kanak-kanak di Malaysia sejak mereka daripada kecil lagi.
  • Jadi, ini pentingnya Rosmah Mansor dapat menjawabnya dalam biografi Rosmah Mansor kali ini. Harap-harap begitulah….
Beg Hermes Birkin Rosmah Gambar Biografi Rosmah Mansor (Harga RM150: 164 M/S). Semua Tohmahan & Fitnah, Bakal Terjawab!
Andaikata tak cukup dimuatkan dalam biografi Rosmah Mansor kali ini, mungkin boleh diterbitkan pula biografi Rosmah Mansor untuk bahagian II. Ini kerana sepanjang beberapa tahun terkahir ini banyak juga dakwaan yang berlegar melibatkan wanita yang menggelarkan diri “First Lady of Malaysia” of Malaysia.
  • Belum masuk lagi jawapan balas melibatkan pendedahan bekas kawan baiknya Deepak dan juga penyiasat persendirian P. BalaSubramaniam yang mana ada kaitannya dengan kes pembunuhan wanita Mongolia pada tahun 2006.
P/S : Harap-harap dengan terkeluarnya biografi Rosmah Mansor ini, dapatlah kiranya menjawab segala persoalan-persoalan yang dahulunya tidak dijawab dengan penuh sempurna oleh Rosmah Mansor sendiri.
PP/S : Tun Hasmah pun tiada biografi. We would love to read Tun Hasmah bio and how she is the backbone for Che Det.

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)