Saturday, February 28, 2015

BELIA SEJAHTERA SUNGAI PETANI TERUS TEKAD ASAH KEPIMPINAN ANAK MUDA

BELIA SEJAHTERA SUNGAI PETANI TERUS TEKAD ASAH KEPIMPINAN ANAK MUDA

Oleh : Muhammad Nuruddin Bashah

SUNGAI PETANI- 28 Feb 2015

Bagi para anak muda dan belia di Sungai Petani yang ingin beraksi dalam lapangan kepimpinan dan sukarelawan melalui medium ngo bukan partisan, Pertubuhan Belia Sejahtera Sungai Petani (BERANI) adaah wadah yang paling sesuai.

Sejajar dengan kehendak ROS, NGO berdaftar ini sekali lagi mengadakan Mesyuarat Agung Tahunanya di Dewan Surau Taman Sejati Sungai Petani pada jam 10 pagi 28 Februari 2015.

Dengan kehadiran belia seramai 20 orang BERANI berjaya menyambung hayat perjuangan untuk memberi ruang remaja dan belia terlibat dalam aktiviti kesukarelaan dan rekreasi yang membina.

“ Pada sesi lalu BERANI telah menghantar dua orang perwakilan untuk bertanding dalam Parlimen Belia iaitu saudara Ibrahim ismail dan saya sendiri Hairul Huzairi bin Mohd Hafhid. Kami juga mngadakan beberapa siri pertandungan Futsal, gotong royong di pondok pengajian islam di Perak, edaran risalah dakwah pada malam merdeka, menganjur Kem Anak Soleh serta majlis makan malam bersama Kelab Motor Negeri Kedah”, jelas Hairul selaku mantan pengerusi yang lalu.

Berdasarkan ucapan Pengerusi baru saudara Ibrahim Ismail, tahun ini BERANI mensasarkan misi untuk terus menyediakan ruang pengasahan bakat kepimpinan belia, menambah aktiviti kesukarelaan, menganjur lebih banyak akiviti dakwah dan pemantapan rohani disaping mengekalkan aktiviti rekreasi yang diminati anak muda.

“ Persiapan kemahiran untuk belia berdayasaing dalam hal kerjaya juga akan difikirkan untuk dianjur pada sesi ini”, tambah Ibrahim sebelum menutup ucapan penangguhannya.



Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)