Sunday, February 22, 2015

PEMUDA KEDAH TINJAU PEMBAHAGI JALAN MEMBAHAYAKAN PENGGUNA DI BUKIT TEMBAGA


PEMUDA KEDAH TINJAU PEMBAHAGI JALAN MEMBAHAYAKAN PENGGUNA DI BUKIT TEMBAGA
Oleh : Muhammad Nuruddin Bashah
Kuala Nerang - 16 Februari 2015

Pembahagi jalan di Simpang lampu isyarat Bukit Tembaga kini telah pecah akibat kerap dilanggar oleh pengguna.

Menurut Ustaz Nasir Zakaria Ketua DPPN Kedah, telah hampir 20 biji kereta telah melanggar pembahagi jalan berkenaan kerana tiada papan tanda atau pemantul cahaya yang sesuai untuk keselamatan pengguna.

Menurut beliau lagi, telah dua kali laporan hal ini disiarkan melalui akhbar harian namun kelihatan tiada tindakan sewajarnya oleh pihak berkuasa.

Pembahagi jalan yang tiada kelengkapan amaran dan keselamatan ini sebenarnya menjadi bantahan penduduk Bukit Larik dan para guru dan pelajar di Kolej Islam Darul Ulum.


Dewan Pemuda PAS Kedah bersamaUstaz Fadhil Nor Sahani Ketua Jabatan Kesenian dan Sukan Pemuda PAS DACS bersama Alternative Riding Club (ARC) akan terus bersuara dalam hal isu sebegini kerana ia amat membahayakan penunggang motosikal terutamanya.


“ Jika musim perayaan pelbagai saman dikuatkuasakan baik polis mahupun JPJ namun bagaimana pula tanggungjawab pihak berwajib menyediakan keselamatan dan prasarana yang baik kpada rkyat sesuai dengan cukai dan saman yang kerap dikenakan kerpada rakyat”, tambah Nasir semasa meninjau di tempat kejadian bersama anak muda ARC.




Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)