Monday, June 30, 2008

Terkejut beruk ?


Bagi yang berbangsa Cina, berita kenyataan Presiden MCA untuk tidak merebut jawatan dalam pemilihan MCA dianggap sebagai suatu ‘SHOCK’ atau terkejut beruk. Bagi yang berbangsa Melayu penyokong UMNO, ia dianggap seperti menyimbah darah babi ke muka! (pinjam cara Azizi haji Abdullah menulis)

Beliau berkata “ It has been my political approach that a leader should not hold on to one’s position for too long”

Ini sindiran secara tidak langsung agar Pak Lah dan Najib bertanggungjawab dengan kekabutan suasana politik negara pada musim kedua pemerintahan regim Pak Lah.

Bagi MCA, pemimpinnya bertanggungjawab dengan kekalahan dan berhasrat memberi kepada generasi lain untuk menerajui parti mereka.

“ It is important that MCA leaders should not cling on to power. The party belongs to the members. Certainly, it does not belong to any individual” katanya lagi kepada yang faham bahasa Inggeris.

UMNO? Dilancarnya pula buku kecil peraturan UMNO setebal 23 muka untuk menghim[it demokrasi dalam parti di saat parti usang itu memerlukan suntikan baru. Janganlah UMNO mengubati luka parti dengan membantai lagi parti pembangkang yang kini telah separuh berkauasa di bumi Malaysia. Jika yang taat pun, mungkin menunggu masa mengikuti sunnah SAPP pula !! Jangan bagi rakyat buat sesuatu yang lebih dahsyat dalam PR ke 13 nanti…..

Pendita Bitara.

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)