Saturday, March 15, 2008

Berhenti bercakap tentang DEB!!

14 Mac 2008, Komtar- Mereka yang berdemostrasi seperti beruk-beruk ditepi jalan (kenyataan Amirul Mukminin Islam Hadhari semasa mengulas Demostrasi BERSIH 100 000 orang)

Kini sumpahan beruk pula terkena pada orang-orang Islam Hadhari ini. Allah berhak mengangkat sesiapa yang dikehendaki, menurunkan sesiapa yang dikehendaki, menghina atau memuliakan sesiapa sahaja. Sikap anti demokrasi, penindasan hak bersuara oleh UMNO telah memakan diri mereka sendiri.

Antara pemimpin UMNO yang menyertai perhimpunan itu ialah bekas Timbalan Ketua Menteri, Datuk Seri Abdul Rashid Abdullah; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Penaga, Datuk Azhar Ibrahim; ADUN Pinang Tunggal, Datuk Roslan Saidin; ADUN Permatang Berangan, Shahbudin Yahya; Ketua UMNO Bahagian Tanjong, Datuk Ahmad Ibni Hajar; Ketua UMNO Bahagian Bukit Mertajam, Datuk Musa Sheikh Fadzir serta para pemimpin Pemuda UMNO Pulau Pinang, Wanita UMNO dan Puteri UMNO.

Mereka ingin bercakap soal DEB? Merekalah yang melacur dasar baik itu ! Perjuangkan Bumiputera atau UMNOPutera? Kekayaan diagih adil tanpa diskriminasi atau diberi kepada kroni semata-mata? Yang berkeja dalam jentera BN, yang mengampu pimpinan BN. Kawasan yang diwakili oleh BA? Di anak tirikan. Royati Petroleum dinafikan apabila Terengganu diperintah PAS. Kawasan Lim Kit Siang di Ipoh Timur dihentikan projek berjuta ringgit untuk penghalang banjir apabila sahaja En. Lim menang pada tahun 2004. Inikah keadilan sosial? UMNO tidak berhak bercakap soal DEB lagi.

Media BN seperti Utusan dan Berita Harian hanya berprovokasi. Hakikatnya UMNO lah yang meminggirkan Melayu kebanyakan. DAP belum ada rekod meminggirkan Melayu.

YAB Ketua Menteri Pulau Pinang hanya menyuarakan beberapa peruntukan DEB perlu diubah kerana berasaskan kronisme. DAP adalah parti sosialisme demokratisme yang amat menentang diskriminasi dan kronisme. Berbeza dengan BN yang dibina atas dasar perkauman, bodek membodek dan perlacuran ideologi kebangsaan kepada ideologi chauvinisme yang amat sempit. Selepas kekayaan akibat komisyen membeli keperluan negara (pesawat/kapal selam), selepas projek mega hanya berasaskan tender tertutup dan tidak adil, kini Pak Lah ingin memberi amaran kepada YAB Ketua Menteri Pulau Pinang? UMNO Pulau Pinang, berhenti berhujah tentang DEB !!

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)