Saturday, March 22, 2008

Ketua Menteri Pulau Pinang Pada Sambutan Maulidur Rasul

20 Mac 2008, 12 Rabiulawal 1429, Masjid Seberang Jaya

Majlis perarakan Maulidur Rasul telah diadakan bagi peringkat Negeri pulau Pinang di Ekspo Pulau Pinang Seberang Jaya. Majlis yang bermula dengan perhimpunan awal kontijen-kontijen badan kerajaan, NGO dan sebagainya telah menyaksikan suatu perhimpunan ramai yang meriah berbanding tahun-tahun yang lepas.

Sekolah Al Itqan Pulau Pinang telah dipilih untuk menyertai pasukan perarakan Jamaah Islah Malaysia (JIM) walaupun baru tahun pertama ditubuhkan.

Sambutan ini dimerihakan dengan kehadiran pasukan Unit Amal Malaysia Negeri Pulau Pinang yang semestinya tidak dibenarkan menyertai perarakan ini pada tahun-tahun yang lalu.

Majlis ini selamat dirasmikan oleh Tuan ang terutama Tun dato’ Seri Utama Dr. haji Abdul Rahman Bin Haji Abbas, Yang dipertua Negeri Pulau Pinang dengan ucapan aluan oleh Y.B Mohd Fairus Bin Khairuddin Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang.

Antara yang tidak disangka-sangka ramai ialah kehadiran pula YAB Lim Guan Eng Ketua Menteri Pulau Pinang yang hadir pada saat akhir program. Walaupun tidak memberi ucapan, namun kehadirannya membuktikan sikap perihatinnya terhadap sambutan umat Islam di Pulau Pinang. Tidak seperti tahun-tahun lalu, Ketua Menteri tidak akan hadir ke majlis maulidur rasul kerana ianya hanya sambutan kaum Melayu. Majlis ini menyaksikan juga kehadiran beberapa orang kaum Cina yang hadir untuk melihat kehadiran Ketua Menteri ini ke Majlis Maulidur Rasul pada tahun ini. Tahniah Kerajaan Pulau Pinang.

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)