Wednesday, August 19, 2009

Khidmat Nisa' Diteruskan


Kerancakan kempen mahupun sebarang persediaan yang dilakukan untuk pilihanraya kecil N11 DUN Permatang Pasir 25 Ogos ini tidak membantutkan aktiviti tetap Nisa’ Bayan Baru daripada terus diadakan. Sungguhpun sumbangan Nisa’ turut diperlukan bagi melancarkan aktiviti di Permatang Pasir, komitmen dan sikap saling membantu antara ahli memudahkan perjalanan aktiviti yang dirancang. Alhamdulillah.

Hujan turun renyai ketika ‘Smart Class’ seperti yang dijadualkan pada setiap hari Selasa dan Rabu berjalan semalam. Semuanya berjalan dengan lancar. Kehadiran adik-adik kecil ke ‘Smart Class’ jelas menunjukkan kesungguhan mereka untuk menyiapkan kerja sekolah dengan dibantu oleh ustazah-ustazah (panggilan mereka pada ahli Nisa’ yang datang membantu). Rata-rata yang datang semalam menyiapkan pembetulan ujian yang baru berlalu ataupun membaca buku sebagai persediaan untuk menduduki ujian bulanan yang akan datang. Mana yang tidak faham terjerit-jerit memanggil, "Ustazah!Ustazah!", minta datang membantu.
Mengajar mereka sebenarnya mengingatkan diri pada adik sendiri. Mengajar, marah kerana sayang. Mudah-mudahan usaha membantu adik-adik ini diberkati dan adik di rumah juga menerima guru yang baik. Bak kata orang, 'kita ajar anak orang baik-baik, nanti ada orang yang ajar anak kita baik-baik juga.'

Malam ini adalah malam terakhir ‘Smart Class’. Kelas ini belum tamat tetapi dihentikan buat sementara waktu. Minggu depan pelajar bercuti dari bersekolah dan bersempena bulan Ramadhan yang menjelang, ‘Smart Class’ turut ditangguhkan. Pesan untuk adik-adik semalam, puasa biar penuh sebulan!


Wardah bt Abdul Rahman
Nisa' Bayan Baru

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)