Wednesday, August 27, 2008

Perjuangan terus menapak ke hadapan.

Perjuangan terus menapak ke hadapan.

Pakatan rakyat memang rapuh da tidak kukuh. Jika kukuh bermakna masing-masing (parti) tiada ideology, tiada idealism lah jawabnya.

Jika Pakatan kukuh bermakna mereka dogmatis dengan arahan pengerusinya (jika ada) maka seolahnya regim dinasti Barisan Nasional kembali mula akan muncul….tiada lagi check and balance…

Perjuangan ini mengapa disertai PAS yang berfahaman Islam? Bukankan perjuangan PAS semstinya berlainan sangat dengan PKR dan DAP?

Jawapannya mudah….dalam memperjuang Islam, gerakan Islam memerlukan landskap dan ruang kerja yang telus serta terhapus unsur kezaliman.

Hari ini Malaysia pernuh dengan partikel-partikel dan unsur-unsur bejat yang amat mencengkam rakyat iaitu:



. Rasuah dan Memperalatkan polis
· Zalim dan diskriminasi
· Media massa ibarat Diari harian UMNO
· ISA yang mahazalim
· Budaya aristocrat yang double standard
· Pembaziran yang melampau
· Penyelewengan harta kerajaan dan harta awam oleh BN
· Dan banyak lagi…
Jadi ini perlu dihapuskan dahulu…..mangsa ISA perlu dibebaskan….rasuah perlu diperangi hingga bersih…ekonomi perlu diagih secara adil….

Kemudian? Barulah semua parti komponen Pakatan rakyat berdiskusi, berdebat, berwacana cara terbaik membawa Negara……asalkan tiada kezaliman dan penindasan perkara dharuri rakyat….

Inilah yang mungkin ada yang tidak memahami…..yang penting dalam berpakat secara politik perlu bersabar…Al Banna berkata….jika ingin memetik buah sebelum masaknya jangan berserta dengan kami (Ikhwan Muslimin)..jika ingin dakwah Islam berjaya dalam masa yang singkat…..lebih baik jangan berjuang…..

Jadi…. Pakatan Rakyat akan terus menapak…..

No comments:

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)