Sunday, October 26, 2014

Islam dan Syariah cuba dicabar- Tamrin Siyasi PAS SP

Islam dan Syariah cuba dicabar- Tamrin Siyasi PAS SP
Oleh : Muhamad Nuruddin Bashah

PANTAI MERDEKA- 23 OKT
Islam dan syariah Islam di Malaysia kian dicabar dan sengaja dicabar, demikian antara intipati penting Tamrin Siyasi JPrD Pantai Merdeka kali ke-4 di Markaz PAS Caw Seberang Terus Jumaat lalu.

Program bulanan ini diisi dengan taujihat daripada Ust Abu Bakar Baikalani, YDP PAS Kaw Sik dan diteruskan dengan Taklimat JPrD-Sdr Rosli Darus, Pengarah JPrK Sg Petani.

Seramai 30 orang peserta telah mendengar pesanan YDP Sik ini yang menekankan kefahaman isu buana Islam mutakhir ini.



Banyak isu-isu dalam negara disebabkanoleh kelemahan pemerintahan misalnya isu anak gadis yg perolokkn solat-, isu kempen menyentuh anjing dan yang terkini kempen menghina dan mengaibkan ulama’ seperti penyebaran video rekaan lucah melibatkan Ustaz Azhar Idrus”, terang Ustaz Abu Bakar kepada para peserta.

Menurut beliau lagi hal kebendaan tidak boleh mengubah fikrah seseorang, sebaliknya yang mampu ubah adalah ilmu dan pengetahuan. Beliau memberi misalan di Sik hanya mampu mengimarah 5 buah masjid daripada 20 masjid yang selebihnya masih di bawah pengaruh UMNO yang jelas mengekang majlis-majlis ilmu. .

“Jarum yang disuntik oleh musuh untuk pecah belahkan jemaah kian membarah seperti budaya jemaah dalam jemaah, label melabel dan sebagainya. Saya berpesan kepada uan-tuan jangan ada sifat begitu kerana orang yang hebat dikalangan kamu adalah yg bertakwa. Jangan tunding jari, kena tanya diri apa kerja yg kita buat, berapa orang yang sudah kita tarik untuk sertai jemaah.

Program berkahir dengan kuliah Subuh pada keesokan harinya.

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Kursus Intensif Percussion-alat ketuk

Sumbangan berita atau artikel, sila hubungi:
jihadin82@yahoo.com / 017-6291368 ( Nuruddin)